A szén-dioxid-háború folytatódik

2007.02.08. 15:03

Az Európai Bizottság előterjesztette az autók szén-dioxid-kibocsátásának szabályozására vonatkozó javaslatát. Eszerint 2012-ig az autógyártóknak 130 g/km-re kellene leszorítaniuk az üvegház-hatást okozó gáz kibocsátását átlagban, autónként.

Az autógyártók, különösen a német cégek tiltakoznak, mondván, hogy az EU által megszabott határérték túl szigorú. A jelenlegi európai átlag több mint 160 g/km, de a német gyártók jellemzően nagyobb teljesítményű autói még ennél is több szén-dioxidot eresztenek a levegőbe: a Mercedes és a BMW 180, a Porsche 300 g/km feletti átlagot produkál. Számukra igazán félelmetes a szabályok szigorodásának lehetősége, ezért mindent megtesznek annak érdekében, hogy megakadályozzák a javaslat elfogadását.

Ez egyébként egyáltalán nem lehetetlen, hiszen azt még alá kell írniuk a tagállamok képviselőinek, és a német autógyártók számos EU tagországban jelentős gazdasági és politikai befolyással bírnak. Csehországban például olyan hírek kaptak szárnyra, amelyek szerint a VW elköltöztetné a Skodák gyártását az EU-n kívülre, ha elfogadják a javaslatot.