Két évvel az első tanulmányverziók után az idei szeptemberi
Frankfurti Autószalonon már végleges formában mutatják be a Mini
kombiváltozatát. A hírek szerint az autó végül nem Traveller, hanem
Clubman néven kerül majd a szalonokba 2008-ban. Elölről ugyanúgy néz
ki, mint az idén felfrissített háromajtós Mini, de hosszabb a
tengelytáv, csak egy oldalon található hátsó ajtó, míg a csomagtér
nyílászárójának megoldása leginkább haszonjárműveket idéz. A hátsó,
fordítva nyíló öngyilkos ajtó kicsinek tűnik, de akárcsak a Mazda
RX-8-on, itt is az elsővel együtt nyílik, így biztosít elegendő helyet
a beszálláshoz. A képeken látható balkormányos prototípuson nincs hátsó
ajtó a vezető oldalán, egyelőre még nem tudni, hogy ez végleg így
marad-e, avagy a szériagyártású modelleken csak az egyik oldalon lesz
hátsó ajtó.
Az autó farrészén - a csomagtartó megközelítéséhez -
haszonjárműveket idéző, kétszárnyú ajtó található, mely magába foglalja
a hátsó lámpákat is. A Clubman hosszú tengelytávja, a plusz ajtó és az
új tetőoszlopok alaposan megkavarták a Mini arányait, de talán sikerült
valamit tenni a használhatatlan második üléssor kibővítéséért. A belső
teret elsősorban a hátul utazók kényelmére optimalizálták. Használati
értéket jelentősen javítja, hogy a hátsó ülések teljesen a padlóba
hajthatók, így a Mini Clubman túlöltöztetett kisáruszállítóként is
megállja a helyét.