A brit Autocar értesülése szerint arra készül az Aston Martin,
hogy a jelenlegi közel hétezer autó helyett tízezret gyártson éves
szinten. Tavaly ötezret terveztek, de túllépték az irányszámot,
és most az okoz problémát, hogy elérték az üzem gyártókapacitásának
felső határát. A gondot az autók alapját adó csővázakat gyártó
üzemegység okozza, melyben már így is folyamatosan, a nap 24
órájában dolgoznak, mégsem tudják kielégíteni a megrendelők
igényeit. Jelentős beruházás nélkül képtelenek javítani a
termelékenységet. Két megoldás kínálkozik. Az egyik alvállalkozókra
bízni ezt a munkafolyamatot, a másik pedig a viszonylag új gyár
kibővítése lenne, de ez elcsúfítaná a gyár összképét, így ez a
második lehetőség nem túl népszerű.
Mindenesetre amíg a Ford nem adja el a brit luxusmárkát,
elhalasztották a lényeges döntéseket, így többek között azt is,
hogy sorozatgyártásba kerül-e a négyajtós Rapide. A tervek szerint a
márka hagyományos piacain kívül, Kínában és Oroszországban
élénkítenék a forgalmat.
Bár elvileg vonzó lehetőség lenne, hogy sokkal több Aston
szaladgáljon az utakon, Ulrich Beznek érdemes azt is megfontolnia,
amit a Lamborghini vezetője mondott néhány nappal ezelőtt: "ha csak
egyszer is többet gyártasz a kelleténél, bekerülsz egy ördögi
körforgásba, ahol lankad az érdeklődés, a kereskedőknek
folyamatosan akciókat kell tartaniuk, és ez megöli a márkát.
Vége." Hát, igen. Az az átkozott exkluzivitás.