Diatto Ottovu Zagato: feltámad a múlt

2007.02.14. 09:32 -

A Zagato tervezőstúdió egy rég elfeledett márkát éleszt újjá Genfben bemutatkozó tanulmányautójával. A szép vonalú sportkocsiról egyelőre csak annyit tudunk, hogy egy V8-as motort szerelnek az orrába – egyes források szerint a Maserati nyolchengeresének kompresszoros változatát –, bár azt egyelőre nem árulta el a cég, hogy az autó többi alkatrésze honnan származik. Az autó tervezését két éve, az első Diatto autó bemutatásának 100. évfordulóján kezdték meg két lelkes, és megfelelő anyagi háttérrel rendelkező autógyűjtő megbízására.

A Torinóban működő Diatto francia licenc alapján építette első autóit, de az első világháború után saját fejlesztésű, drága és gyors túrakocsijai révén szerzett magának hírnevet. Az 1920-as években a Diattónál kezdte pályafutását Alfieri Maserati, a Maserati márka egyik alapítója, sőt, Ettore Bugatti is ettől a cégtől vásárolta az alvázakat első versenyautói számára. A közismert, és a versenypályákon is igen sikeres cég azonban a gazdasági világválság áldozata lett. 1929-ben leállították az autógyártást, és két évvel később csődöt jelentettek. Bár alkatrészgyártóként Diatto még 26 évig működött, az autógyártás újraindítását csupán egyszer, 1945-ben kísérelték meg, sikertelenül.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

How to sell a rallye car?
With a video like this there's no need for a detailed prescription or a long list of features.