Diatto Ottovu Zagato: feltámad a múlt

2007.02.14. 09:32

A Zagato tervezőstúdió egy rég elfeledett márkát éleszt újjá Genfben bemutatkozó tanulmányautójával. A szép vonalú sportkocsiról egyelőre csak annyit tudunk, hogy egy V8-as motort szerelnek az orrába – egyes források szerint a Maserati nyolchengeresének kompresszoros változatát –, bár azt egyelőre nem árulta el a cég, hogy az autó többi alkatrésze honnan származik. Az autó tervezését két éve, az első Diatto autó bemutatásának 100. évfordulóján kezdték meg két lelkes, és megfelelő anyagi háttérrel rendelkező autógyűjtő megbízására.

A Torinóban működő Diatto francia licenc alapján építette első autóit, de az első világháború után saját fejlesztésű, drága és gyors túrakocsijai révén szerzett magának hírnevet. Az 1920-as években a Diattónál kezdte pályafutását Alfieri Maserati, a Maserati márka egyik alapítója, sőt, Ettore Bugatti is ettől a cégtől vásárolta az alvázakat első versenyautói számára. A közismert, és a versenypályákon is igen sikeres cég azonban a gazdasági világválság áldozata lett. 1929-ben leállították az autógyártást, és két évvel később csődöt jelentettek. Bár alkatrészgyártóként Diatto még 26 évig működött, az autógyártás újraindítását csupán egyszer, 1945-ben kísérelték meg, sikertelenül.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!