Nyolcmilliót keresett autónként a Ferrari

2007.02.22. 12:42

Az olasz sportkocsimárka számára vaskos nyereséggel zárult a 2006-os év.

A Ferrari összesen 5671 autót adott el tavaly, és ezzel 183 millió eurónyi profitra tett szert, azaz minden sportkocsijával 32 269 eurót (átszámítva 8,12 millió forintot) keresett. Az olasz cég nagy riválisával, a Porschével szemben, amely profitja egy jelentős hányadát VW-részvényeinek köszönhette 2006-ban, a Ferrari nyeresége nagyrészt az utcai sportkocsik eladásából származik, bár mostanság a versenyistálló és a márkanév használati jogainak bérbeadására épülő üzletág is a pozitív mérleget erősíti.

Ezek után nem csoda, hogy a Fiat, amely korábban megvált Ferrari-részvényeinek egy jelentős részétől, most megpróbálja a jelenlegi 56-ról 85%-ra növelni a részesedését a maranellói cégben.