Pagani Zonda R: az új álomautó

2007.02.28. 17:33

Horacio Pagani eddig is álomautókat készített apró üzemében, és most itt a következő év autós posztereinek főszereplője. A Zonda R-t csupán egy betű választja el elődeitől, de a név egyáltalán nem fejezi ki a valódi különbséget.


Galéria - kattintson a képre

Az R kábé úgy viszonyul a többi Pagani modellhez, mint egy szokványos középkategóriás autó mondjuk egy Audi A6-os a nevét viselő DTM versenygéphez. A forma nyúlánkabb, áramvonalasabb hatást kelt, és telerakták látványos légterelőkkel, amelyek a karosszérián termelődő leszorítóerőt hivatottak a többszörösére növelni. Az átalakítások nyomán az új álom-Pagani mintegy 40 centiméterrel lett hosszabb, egész pontosan 4774 mm az orrától a hátsó spoiler kilépőéléig. Az ülések mögött szokás szerint egy AMG-Mercedes motor üvölt, ezúttal egy 7,3 literes, 750 lóerős, 710 Nm csúcsnyomatékú V12-es.

A Zonda R külsőre leginkább versenyautóra emlékeztet, pedig nem az. A szériafelszereltséghez csúcsminőségű hi-fi és légkondicionáló is tartozik, már ha a vásárló igényt tart rá. Vásárlóból persze aligha lesz sok, mivel a Zonda R vételára csillagászati: 1,2 millió euróba, azaz átszámítva úgy 300 millió forintba kerül majd, persze áfa nélkül.