Új V8-as az MG-től

2001.01.31. 23:38
 
   

Két év múlva kerül gyártásba a BMW M5-ös angol riválisa. Az X10-es széria csúcsmodellje látszólag egy sportos Rover 75-ös, ám az alapváltozatokkal ellentétben hátsókerék-hajtású, hosszában elhelyezett V8-as motorral. Ehhez át kell alakítani az autó hajtásláncát, ezért van szükség további két évre. Két nyolchengeres modell várható, a kisebbik 260, a nagyobbik 375 lóerő körüli teljesítménnyel. Természetesen a nagy modelleken is megtalálható lesz mindaz, ami a most bemutatott elsőkerekes X10-eseken: kőkemény felfüggesztés, hatalmas 325 mm-es féktárcsák, közvetlen kormányáttétel, látványos spoilerek, sportülések, és még ki tudja mi minden. Arra a kérdésre, hogy hogyan akarják hátsókerekessé alakítani a Rover 75-öst, Rob Oldaker, a cég fejlesztési igazgatója így válaszolt: "A meglévő karosszéria nagyon merev, és már ki van benne alakítva a kardánalagút, úgyhogy könnyű dolgunk lesz." Arra viszont nem tudott felelni, hogy a V8-as motorokat honnan szerzik be. Sok lehetősége van a cégnek: kiegészíthetik modern KV6-os hathengeresüket két hengerrel, megbízhatnak a tervezéssel külső specialistát, amilyen pl. a Cosworth, vagy vásárolhatnak valamelyik rivális cégtől (Ford, GM, Toyota...). Egy biztos, az M5 riválisának kikiáltott autóba biztos nem a BMW szállít majd motort...