Abt Audi R8 kompresszorral

2007.04.12. 11:50

Szoros gyári kapcsolatainak köszönhetően a német Audi-specialista már most elkészült saját R8 átdolgozásával.


Az Abt Sportsline R8-asa sokkal agresszívabb jelenség, mint a gyári változat. Az Audi tervezői nyilvánvalóan megpróbálták elkerülni, hogy a középmotoros sportkocsijuk veszélyeztesse közeli rokona, a Lamborghini Gallardo piaci pozícióit, ezért messze nem aknázták ki a formatervben rejlő lehetőségeket. Az Abtnál azonban nyilván nincs ilyen korlát, így néhány karosszériaelem cseréjével igazi utcai versenygépet faragtak az R8-asból. Az orr-rész fekete betétei és az átalakított lökhárítók inkább csak a látvány kedvéért kerülhettek az autóra, a tekintélyes hátsó szárnynak azonban praktikus feladata is van: nagy sebességnél jelentően növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt.


Erre szükség is van, hiszen a 4,2 literes V8-as motor teljesítménye a hozzá illesztett kompresszornak köszönhetően 530 lóerőre nőtt. Az Abt R8-asa így 3,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 301-ről 317 km/h-ra nőtt. A futóművet is átalakították, és hatalmas, 20 hüvelykes felniket szereltek az autóra, minimális oldalfalmagasságú gumiabroncsokkal.

Az R8 első átirata gyakorlatilag ugyanarra képes, mint a Lamborghini és a Ferrari alapmodelljei, és bár biztosat még nem tudni, várhatóan az ára is hasonlóan borsos lesz. Ezzel együtt egy pillanatig sem kétséges, hogy az Audi sportkocsijában még sokkal több tartalék rejtőzik, és ezt a német tuningipar előbb vagy utóbb ki is aknázza.