A Ford is kis turbómotoron dolgozik

2007.05.02. 13:54

Úgy néz ki, Kölnben is követik a VW, az Opel és a Fiat példáját: olyan turbómotort építenek, amellyel kiválthatók a nagyobb hengerűrtartalmú négyhengeres benzinesek.

Az új motorcsaládról Jens Ludmann, az európai Ford fejlesztési igazgatója tett említést, bár a részletekről érthető módon nem beszélt. Egyes angolszász szaklapok belső információkra hivatkozva azt állítják, hogy egy 1,6 literes turbómotorról van szó, amely legfeljebb 170-180 lóerős lesz, és a Mondeo, Galaxy, illetve S-Max típusokban válthatja fel a 2 és 2,3 literes, négyhengeres benzinmotorokat, nagyjából egy év múlva.

A kis hengerűrtartalmú turbós benzinmotorok újbóli térhódítása elsősorban azzal magyarázható, hogy így a legegyszerűbb adott teljesítmény mellett alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást és fogyasztást elérni. Ráadásul a fejlesztési és gyártási költségek is alacsonyan tarthatók. A turbófeltöltős motorok teljesítménye viszonylag tág határok között változtatható minimális módosításokkal, így akár három-négyféle szívómotor is kiváltható ugyanazzal a szerkezettel.