Villanysportkocsi 700 lóerővel

2007.06.13. 14:14

Egy angol cég, a Lightning Car Company dolgozik a képen látható formás gépen. Az autó külseje már önmagában is izgalmas: az orra a Jaguar E-re emlékeztet, oldalról egy régi Marcosra emlékeztet, mégsem látszik szolgai másolatnak.


Galéria - kattintson a képre

Mégsem a külseje miatt figyeltünk fel rá, hanem a hajtáslánca miatt. A Lightning GT jelzésű autót ugyanis nem belső égésű motor hajtja, hanem négy, a kerékagyakba épített villanymotor. Ezek egyenként 175 lóerősek, így összesen 700 lóerő mozgathatja a formás kétülésest. Ráadásul a motorok nyomatéka a teljes fordulatszám-tartományban 750 Nm körül van, ami elképesztő menetteljesítményeket ígér.


Galéria - kattintson a képre

Az ilyen autók gyenge pontja általában az akkumulátor, de úgy néz ki, a Lightning talált jó megoldást. Egy új típusú, Nanosafe nevű Li-ion akkumulátort használnak, amely viszonylag gyorsan tölthető, és nagy áramleadás mellett sem károsodik úgy, ahogy hagyományos társai. Emellett a becsült élettartama durván 12 év vagy 15 ezer töltés, és a teljes feltöltése mindössze 10 percig tart. Az alapváltozat hatótávolságát egyelőre nem közölték, de a csúcskivitel, a GTSE állítólag már 250 mérföldet, azaz 400 kilométert is megtehet egy feltöltéssel. A 4,5 méter hosszú és 2 méter széles sportkocsi meglepően könnyű. Csupán 1350 kilogrammot nyom, ami nagyrészt a szénszálas vázszerkezetnek köszönhető. Így az alapváltozat is 4 másodpercen belül érheti el a 100 km/h-s tempót.


Galéria - kattintson a képre

A Lightning Car Company tervei szerint az autó valamikor az év végén kaphatja meg a típusbizonyítványt, a gyártás pedig 2008 folyamán indulhat meg. Ha a csúcstechnikával teletömött roadster valóban képes lesz hozni a beígért paramétereket, az nemcsak a brit sportkocsigyártónak hozhat sikert, de kijelölheti az utat az autóipar többi szereplőjének is. Eddig ugyanis nem tartották valódi alternatívának a villanyautókat, de ha a legnagyobb hátrányaikat – a kis hatótávolságot és a lassú töltést – valóban ki lehet küszöbölni, akkor nem kell többé a károsanyag-kibocsátási határértékek betartásával bajlódni a típusfejlesztésnél, ami a nagy gyártókat is gondolkodóba ejtheti.