A Mercedes megszabadul az A osztálytól?

2007.07.02. 09:21

Német lapértesülések szerint nem készül el a legkisebb Mercedes 2011-re várt utódmodellje, sőt, az A osztályban alkalmazott fronthajtású padlólemez fejlesztését is feladják. A prémium-kompakt kategóriában kiharcolt pozícióját persze semmiképp sem adja fel a Mercedes, de a pletykák szerint csak a tágasabb B osztály utódját készítenék el, méghozzá a C osztály hátsókerék-hajtású padlólemezének felhasználásával. A Daimler AG. szóvivője szerint mindez puszta spekuláció, de úgy véljük, van logika a feltételezések mögött.

A Mercedes ugyanis aligha engedheti meg magának, hogy újabb önálló platformot fejlesszen kompakt modelljei számára: évi 2-300 ezer A és B osztály eladása révén a költségek is alig térülnek meg. Ráadásul egy hátsókerék-hajtású modell könnyebben versenyezhetne az 1-es BMW-vel, főként az Egyesült Államokban, ahol a jelenlegi kis Mercedesek iránt nem mutatkozott akkora érdeklődés, hogy a Daimler bele merjen fogni a forgalmazásukba. Ha a cég jelenlegi formájában szeretné megtartani az A és a B osztályt, akkor egy tömeggyártó partnerre volna szüksége, amely legalább részben fedezné egy új platform fejlesztési költségeit, és a szükséges, évi 5-600 ezres példányszám biztosításával alacsonyan tartaná az alkatrészek árait.

Lehetséges partnerként korábban felmerült a PSA Peugeot-Citroën neve, amely ma is számos más gyártóval – köztük a Forddal, a BMW-vel és a Toyotával – működik együtt, de most úgy néz ki, ezek a tárgyalások, ha valaha folytak is, mára biztosan elakadtak. Emellett a Mercedes vezetése eddig is igyekezett kerülni még a látszatát is, hogy az autóiba akár házon belülről, például a Chryslertől vagy a Mitsubishitől olcsó tömeggyártmányok alkatrészei kerülhetnek.