Logan Eco2: takarék-versenyautó

2007.10.02. 12:27

A Renault a Michelin Bibendum Challenge-re készítette el a környezetbarát Logant, amely ezúttal a rombusz-jelvényt viseli. A Dacia márkanév mellőzésének több oka is van. Egyrészt a verseny Kínában, pontosabban Sanghaj városában lesz, ahol a Logan Renaultként fut, másrészt ha sikerülne valamilyen eredményt elérni, azt nyilván a Renault márka népszerűsítésére szeretnék használni.


Galéria - kattintson a képre

A Logan Eco2 első pillantásra alig különbözik a Dacia olcsó szedánjától, de a francia mérnökök sok apró trükkel drasztikusan csökkentették a légellenállását. Az átalakított lökhárító, a tető és a csomagtartó légterelői, és a többi, alig látható változtatás révén a légellenállási tényező 0,36-ról 0,29-re csökkent. Emellett az alacsony ellenállású gumiabroncsokkal, és az áthangolt motorelektronikával elérték, hogy az 1,5 literes, 85 lóerős dízelmotor 100 kilométeren, vegyes ciklusban 3,8 liter gázolajjal is beérje a szokásos 4,7 liter helyett. Ráadásul a szén-dioxid-kibocsátás is meglepően alacsony szintre csökkent: átlagosan csupán 95 gramm jut a levegőbe kilométerenként a Logan kipufogójából.

A takarékos Dacia-átirat is jól mutatja, hogy az autógyártók mostanság mennyire nem törődnek a termékeik gazdaságos üzemeltethetőségével. Sokkal fontosabb számukra a típust eladó formaterv, a menetteljesítmények, vagy az előállítási költségek, pedig minimális ráfordítással jelentős összeget spórolhatnának nekünk, vásárlóknak is.