Subaru G4e: tisztán elektromosan

2007.10.10. 15:06

A japán gyártók közül eddig elsősorban a Mitsubishi mutogatott a közönségnek korszerű villanyautókat, de az idén Tokióban a Subaru is egy ilyen prototípussal jelentkezik.


Galéria - kattintson a képre

A levelibéka-zöld metál kisautón külsőre semmi nem árulja el, hogy villamos hajtású. 3,99 méteres hosszával és csapott hátú karosszériájával szokványos, bár egész sportos nagyobbacska városi kiskocsinak látszik, legfeljebb az tűnhet fel az alapos szemlélőnek, hogy hiányoznak róla a belső égésű motorok hűtéséhez elengedhetetlen nyílások. Többek közt ennek is köszönhető, hogy az átlagosnak tűnő forma légellenállási tényezője csupán 0,28. Belül a piros műszerfal, a repülőgép-kormány, a műszereket helyettesítő nagy monitorok és a szokatlanul tágas tér már okozhat meglepetést, igaz, az autóba hivatalosan így is csak négy személy fér el.


Galéria - kattintson a képre

A hajtáslánc viszont egyáltalán nem szokványos: a G4e mozgatásáról egy 65 kW, azaz kb. 89 lóerő teljesítményű villanymotor gondoskodik, amelyet a padlóba épített Li-ion akkumulátorokból táplálnak. A típus így egy feltöltéssel mintegy 200 kilométert tehet meg. A japán mérnökök szerint a teljes feltöltés háztartási elektromos hálózatból ugyan bő nyolc óráig tart, viszont megfelelő erősáramú töltőberendezésről az akkumulátorok 15 perc alatt 80%-ig tölthetők.

A Subaru G4e sorozatgyártásának lehetőségéről egyelőre nem esett szó. A villamos hajtáslánc egyelőre nagyon messze van attól, hogy gyártani lehessen, de arra sincs sok esély, hogy a Subaru egy ehhez hasonló hagyományos kisautóval jelentkezzen a közeljövőben: a kis cég több mint tíz éve felhagyott a B szegmensbe sorolható kisautók gyártásával, és azóta más gyártóktól – a Suzukitól és a Daihatsutól – vásárolnak kiskocsikat.