Space up!: VW-kisautó négy ajtóval

2007.10.24. 11:49

A farmotoros up! tanulmány-sorozat második tagjáról is lehullott a lepel a Tokyo Motor Show-n.


Galéria - kattintson a képre

A Volkswagen tervezői láthatóan igyekeztek hangsúlyozni, hogy a Space up! a korábbi háromajtós, a The up! közeli rokona: a két jármű orra és fara csaknem ugyanolyan lett. A két végét, és a farmotoros kialakítást leszámítva azonban nem fedezhető fel túl sok közös vonás a két tanulmány között. A Space up! eleje sokkal rövidebb és a szélvédője meredekebb, míg az egész autó 23 centivel hosszabb, így olyan, mint egy nagyon apró egyterű. 3,68 méteres hosszával, 1,68 méteres szélességével és 1,54 méteres magasságával persze így is ez lehetne a legkisebb VW, ha gyártanák.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy az a 2,56 méteres tengelytáv alapján is sejthető, belül meglehetősen tágas jószág. Négy európai felnőtt kényelmesen elfér benne, és még 220 liter csomagnak is marad hely mögöttük, még úgy is, hogy a raktér padlója a farmotoros kialakítás miatt meglehetősen magasra került. Ráadásul beszállni is kényelmes, hiszen az első ajtók előre, a hátsók viszont hátrafelé nyílnak, és középső tetőoszlop oszlop híján egyetlen hatalmas nyílásra illeszkednek oldalanként. A vezetőét kivéve az összes ülés összehajtható, és ki is szerelhető, így a Space up! szállítójárműnek is jól használható. Lehajtott hátsó ülésekkel 1001 literesre bővíthető a csomagtartó, és a két részletben nyíló hátsó ajtó révén könnyen is pakolható.


Galéria - kattintson a képre

Az ülések amúgy sem hétköznapiak. Alapanyaguk egyfajta műanyaghab, amely a gyáriak szerint bárki testalkatához könnyen igazodik. Ráadásul a hátsó ülések két mozdulattal gyermekülésekké változtathatók, csupán az ülőfelületeket kell átfordítani, és oldalt kihajtani két válltámaszt. A belső teret amúgy az egyszerűség jellemzi, nincsenek feltűnő formai megoldások, sőt, még a műszerfalról is lespórolták a gombokat és a hagyományos mérőórákat. A kormánykeréken kívül csupán két kijelző töri meg a műszerfal monotóniáját, egy 8 hüvelyk képátlójú a vezető előtt, ez helyettesíti a szokásos műszereket, és egy 7 hüvelykes érintésérzékeny monitor középen, ahonnan a fedélzeti szórakoztató- és információs rendszer funkciói kezelhetők.

A Volkswagen nem csinál titkot belőle, hogy az up! tanulmányokat egy új modellsorozat alapjának szánja. A gyáriak szerint a New Small Family kódnéven futó szériatípusok fejlesztése már megkezdődött, és az évtized végéig be is fejeződik.