Solstice SD-290: roadsterből együléses

2007.10.30. 12:03

A Pontiac formás kétüléses roadsteréből villámgyors klubversenyautót faragtak a General Motorsnál.


A SEMA Show közönségének elkápráztatására szánt tanulmányban ugyan felismerhető a Solstice formavilága, de a tervezők szinte minden részletében átdolgozták a típust. A leglátványosabb részlet kétségtelenül az utastérre húzott fedél, amely csak a sofőrülést hagyja nyitva, az SD-290 szigorúan egyszemélyes, de a pályaversenyzéshez nem is kell több. Az eredeti szélvédőt is elhagyták, a sofőrt csupán egy apró üveg légterelő védi a menetszéltől, és a feje felett kialakított bukóív egy esetleges borulás hatásaitól. A szélvédő hiánya miatt eleve vagy harmadával csökkent a Solstice légellenállása, de a tervezők nem elégedtek meg ennyivel. A formáján is módosítottak, hogy több leszorítóerőt termeljen, de ugyanakkor aerodinamikai szempontból kedvezőbb legyen. Ezt a célt szolgálja a módosított orr-rész, valamint az autó hátulján kialakított diffúzor, és a csomagtérfedélen található légterelő idom is.


A Solstice európai rokonához, az Opel GT-hez hasonlóan felemás hírnevet vívott ki magának. Azt elismerik, hogy jól néz ki, viszont vezetni még mindig a Mazda MX-5-öst jobb . Az SD-290 tervezői megpróbáltak segíteni ezen a problémán is. Beszereltek egy Club Sport Z0K fantázianevű sportfutómű-csomagot, amely feszesebb rugózó elemeivel és átdolgozott geometriájával sokkal gyorsabb kanyarvételt tesz lehetővé. A versenyfutóműhöz pályára való kerekek járnak, a 19 hüvelykes felnikre Hoosier R6 jelzésű pályagumik kerültek. A fékrendszert is lecserélték, az új háromdugattyús féknyergekből és 13 hüvelykes tárcsákból áll. A kétliteres Ecotec turbómotor is erősebb lett az átalakítások után. Némi chiptuninggal, és egy nyitott kipufogórendszerrel 290 lóerőt sikerült kicsikarni belőle, erre utal az együléses típusjelzése is.

A Solstice SD-290 egyelőre csupán tanulmányautó, és nem is valószínű, hogy gyártásba kerül, viszont jól mutatja, hogy a GM roadstereiből akár használható versenyautó, de legalábbis kellemes élményautó faragható. Az egyetlen baj az, hogy a legnagyobb vetélytárs, a Mazda MX-5 módosítások nélkül is igazi élményautó, így a GM jobban járna, ha tanulmányautó-mutogatás helyett inkább a szériagyártású roadsterek alá készítene jobb futóművet.