Működtek a városi robotautók

2007.11.05. 11:56

A DARPA Urban Challenge eredményesen zárult. Az amerikai kutatóközpontokban kifejlesztett önvezető autók hibátlanul, bár elég lassan teljesítették a városi környezetet szimuláló pályát.

A győztesnek járó kétmillió dolláros díjat ezúttal a Carnegie Mellon egyetem csapata kapta, amely a képen látható, alaposan átalakított Chevrolet Tahoe terepjáróval, becenevén a Boss-szal vett részt a versenyen. Ugyanakkor a Stanford, a Virginia Tech és az MIT kísérleti járműve is sikeresen teljesítette a feladatot. A robotsofőrökön persze még van mit csiszolni, hiszen az autók átlagosan 21-22 km/h-s átlagsebességgel mentek végig a 88,5 km-es pályán.

A DARPA, ahogy a tavalyi Grand Challenge során, ezúttal is elérte a célját, hiszen elkészültek az első olyan intelligens irányítórendszerek, amelyek nehéz terepen, illetve városi környezetben képesek elirányítani egy autót emberi beavatkozás nélkül. Épp ezért valószínű, hogy az amerikai hivatal nem ír ki több hasonló versenyt. A további fejlesztéseket már a magáncégekre bízzák, és állami szinten már inkább katonai, illetve kormányzati megrendelésekkel segítik a szárazföldi robotpilóták fejlesztését.