Lefogyasztja autóit a Mercedes

2007.11.07. 11:45

Az Audi és a BMW után lassanként a Mercedes is felfigyel a luxusmodellek súlygyarapodásának problémájára.


Galéria - kattintson a képre

A stuttgarti luxusautó-márka koncepcionális tervezésért felelős igazgatója, Gunther Ellenrieder beszélt az új fejlesztési irányról, amely remélhetőleg könnyebben vezethető, kisebb fogyasztású, de a korábbiakhoz hasonlóan gyors új modellek kifejlesztéséhez vezet majd. Ellenrieder szerint a súlycsökkentés jelenleg a Mercedes mérnökeinek egyik legfontosabb feladata. Az ehhez szükséges technológia már a rendelkezésükre áll, hiszen korábban is készítettek már alumínium, és szálerősítésű műanyag karosszériaelemeket egyes típusaikhoz, de az igazgató szerint egyre több nagyszériás modellen alkalmazzák majd ezeket a megoldásokat.

Az utóbbi években a személyautók egyre nehezebbek lettek, és ez csak részben írható a folyamatos méretnövekedés számlájára. A vásárlók egyre fontosabbnak tartják a maximális passzív biztonságot, és a kényelmi berendezések iránti igények is folyamatosan növekedtek, nagy részben épp az autógyártók újabb és újabb találmányainak köszönhetően. A merevebb karosszéria, és a sok kényelmi és biztonsági berendezés azonban több száz kilogrammal növelte az autók tömegét, főleg a luxuskategóriában, ahol az elvárások még magasabbak.

Egy nagyobb prémium-kategóriás modell manapság mindenképp nehezebb másfél tonnánál, sőt, nem ritkák a két tonna feletti bálnák sem. A nagyobb súly viszont gyorsabb alkatrész-kopást, nagyobb fogyasztást és kedvezőtlen kanyartulajdonságokat eredményez, és ezeket a tulajdonságokat a vásárlók sem értékelik,