Dodge Viper ACR hobbiversenyzőknek

2007.11.09. 13:44

A Viper legújabb változata ugyan közúton is használható, de a versenypályán érzi magát igazán otthon. Az STR10 ACR, azaz American Club Racer kivitelét leginkább olyan hétvégi versenyzők számára találták ki, akik szívesen járnak a versenypályák nyílt napjaira, esetleg kisebb klubversenyeken is szívesen részt vesznek, de ezért nem szívesen tartanak külön versenygépet, autószállító utánfutót és szerelőket. Inkább csak beülnek az autóba, és irány a versenypálya.


Galéria - kattintson a képre

Teljesítményben már az alapkivitelű Viper sem szenved hiányt – a 8,4 literes V10-es 600 lóereje egy amatőrnek talán még sok is –, ezért a motorhoz nem nyúltak az ACR tervezői, viszont minden mást az új feladatnak megfelelően alakítottak át az autón. Először is fogyókúrára fogták a gépet. Csökkentették a forgóalkatrészek tömegét, elhagyták a gyári hifit, a kárpitozás és a hangszigetelés nagy részét, így az autó ugyan veszít a kényelméből, viszont jobban gyorsul, és kezesebben kanyarodik. Ez utóbbi célt szolgálják a KW gyártmányú rugóstagok is, amelyek lehetővé teszik a rugóelőfeszítés és a csillapítás egyedi beállítását. Ezen kívül vastagabb első stabilizátorral csökkentették a karosszéria dőlését kanyarban, és új légterelőkkel növelték a karosszériára ható leszorítóerőt, amely így 240 km/h-s sebességnél több mint 4500 newton.


Galéria - kattintson a képre

A versenypályán való használathoz erősebb fékekre is szükség van, így az ACR kétrészes StopTech féktárcsákat, és Brembo féknyergeket kapott. Az új fékek nemcsak hatékonyabbak, de mintegy 30 kilogrammal könnyebbek is, mint a többi Viperen, így a rugózatlan tömeget is jelentősen csökkenthették velük. A hajtáslánc sem maradt változatlan. A váltót a hatsebességes Tremec T56-ös legújabb változatára cserélték, a gyári differenciálmű helyére pedig a GKN ViscoLok fantázianevű önzáró szerkezete került.

Sajnos az egyelőre nem derült ki, hogy az ACR pontosan mennyivel gyorsabb, mint a széria Viper SRT10-es, bár a gyorsulásra és a végsebességre vonatkozó adatok nem is árulnának el túl sokat arról, hogy a versenyváltozat mennyivel használható jobban a versenypályán, ahol a kanyarsebesség és a féktávok számítanak igazán. A Viper SRT10 ACR ára várhatóan 100 ezer dollár körül indul, ami első hallásra ugyan soknak tűnhet, de a versenykész utcai sportkocsik mezőnyében inkább átlag alattinak számít.