Mini Cooper S átirat az AC Schnitzertől

2007.11.12. 13:09

A német BMW-specialista továbbfejlesztette a Mini második generációjának sportváltozatát. Az AC Schnitzer hagyományaihoz híven tartózkodott a szélsőségektől az átalakítás során, inkább megpróbálták megszabadítani az autót a gyári kompromisszumoktól.


Galéria - kattintson a képre

A Schnitzernél ritkán nyúlnak bele a motorba komolyabban, a Cooper S 1,6 literes turbómotorját azonban nem nehéz nagyobb teljesítményre sarkallni, így a teljesítménye 175-ről 220 lóerőre nőtt a beavatkozás nyomán. Ez nem sokkal több, mint a gyári Challenge változat teljesítménye, de így is bőven elég, hogy ez legyen az egyik leggyorsabb utcai Mini. A fejlesztéseknél inkább a futómű átdolgozására koncentráltak. Az új beállításokat a Nürburgring Nordschleifén dolgozták ki a legendás német túraautó-versenyző, Manfred Wollgarten közreműködésével.


Galéria - kattintson a képre

Ezen kívül aerodinamikai szempontból is továbbfejlesztették az autót. Az első lökhárító nagyobb kötényt kapott, hátul pedig diffúzorokat alakítottak ki, így megnövekedett az autóra ható leszorítóerő, ami végső soron gyorsabb kanyarvételt tesz lehetővé. Mindemellett az átalakítások igazán látványosak is, bár az autó külsejét inkább a színre fényezett sárvédő-szélesítések és küszöbök, a versenycsíkozás, valamint a vásárló igényeitől függően 17 vagy 18 hüvelykes alufelnik teszik jellegzetessé. A látványos külső persze nem érne sokat, ha belül minden a régiben maradt volna, de az AC Schnitzernél ezúttal sem végeztek félmunkát. A műszerfal és a kárpitozás fehér és fémszínű betétei, a fehér hátterű műszerek és a fém taposófelületű pedálok hozzák meg a hangulatot egy kis száguldozáshoz.

Az AC Schnitzer a december elején megrendezendő Essen Motor Show-n mutatja be saját Mini Cooper S-átiratát, több más kreációjával – köztük az M3-as, az 1-es és a 3-as BMW átalakított változataival – együtt.