VW Space Up Blue: városi mini hidrogénhajtással

2007.11.14. 12:32

A Volkswagen Los Angelesben mutatja be az Up tanulmánysorozat harmadik tagját, amely nemcsak praktikus és kicsi, de a környezetét sem szennyezi.

A Space Up Blue a Tokióban bemutatott Space Up! tanulmány szerkezetére épül, az egyetlen látható különbség a két autó közt a tető. A Blue olyasfajta, a tetőoszlopoktól jól elváló tetőt kapott, amilyet az új Skoda Fabián látni, de ez a megoldás itt nem csupán esztétikai szempontokat szolgál. Az új tetőpanelbe egy 150 W maximális teljesítményű napelem-táblát építettek, amely nappal folyamatosan tölti az autó akkumulátorait, ezzel is növelve a Space Up Blue hatótávolságát.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmányt ugyanis nem hagyományos belső égésű motor hajtja, hanem egy üzemanyagcellás hibrid hajtáslánc. A Space Up Blue hátsó kerekeit egy 61 lóerős villanymotor hajtja, amelyet 12 Li-ion akkumulátor, illetve a hidrogénnel táplált üzemanyagcella lát el árammal. Az akkumulátorok külső hálózatból is feltölthetők, tehát az autó tisztán villamos üzemmódban is használható, így 100 kilométer megtételére képes. A padló alatti tartályokban azonban 3,3 kilogramm hidrogén tárolható, így az üzemanyagcellával akár további 250 kilométerrel is növelhető az apró ötajtós hatótávolsága.

A komplikált hajtáslánc ellenére a Space Up Blue nem sokkal nehezebb a hasonló méretű városi kisautóknál: üresen 1090 kilogrammot nyom. Ennek, és a villanymotor nagy nyomatékának köszönhetően egész fürge, 0-ról 100 km/h-ra akár 13,7 másodperc alatt felgyorsulhat. Emellett az akkumulátorokat és az üzemanyagcellát is sikerült úgy elhelyezni, hogy az autó helykínálata sem szenvedett csorbát, ugyanúgy négy személy és 220 liter csomag befogadására képes, mint a Space Up!.