Audi Cross Cabriolet: szellős Q5-előzetes

2007.11.14. 15:16

Az Audi egy olyan autót állít ki Los Angelesben, amely eddig ismeretlen módon mossa össze a ma ismert kategóriák határait. A Cross Cabriolet Quattro messzebbről leginkább egy nyitott kisautónak látszik, de annál jóval nagyobb: lényegében egy szabadidő-autó és egy kabrió keveréke.


Galéria - kattintson a képre

Vászontetős, négyüléses, csupán két ajtaja van, viszont magas építésű, széles, és ehhez képest viszonylag rövid, mint a legtöbb SUV. A kabrióság azonban csak ügyes figyelem-elterelés: 4,62 méter hosszú, 1,91 méter széles, 2,82 méteres tengelytávú és 1,63 méter magas tanulmány nyilvánvalóan a következő Audi újdonság, a Q5-ös előfutára. Az X3-as BMW közvetlen ellenfelének szánt típust az Audi csak 2008-ban mutatja be, de úgy néz ki, azért ellenőrizni akarják valahogy a közönség reakcióitm ezért kevesebb ajtóval és tetővel elvitték a legnagyobb hobbiterepjáró-piacra, az Egyesült Államokba.


Galéria - kattintson a képre

A tanulmány természetesen összkerékhajtású, de ami a Los Angeles Auto Show közönsége számára talán még meglepőbb, dízelmotoros. A háromliteres V6-os TDI motor Európában persze elég elterjedt, de az Egyesült Államokban nem forgalmazzák a szigorú nitrogén-oxid-kibocsátási határértékek miatt. Ez a változata azonban tisztábban üzemel, mint bármelyik korábbi: megfelel a 2014-ben életbe lépő Euro6 normának, és a legszigorúbb amerikai előírásoknak is. Ugyanakkor erősebb, mint a ma kapható változat - kerek 240 lóerős -, és a gyáriak szerint vegyes üzemben 7,3 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren.

Az Audi szokatlan módon nem tömte tele a Cross Cabriolet Quattrót a tanulmányautókra jellemző kísérleti kütyükkel, egyedül a fedélzeti szórakoztató- és információs rendszer érdemel némi figyelmet. A csúcsminőségű hifit a Bang & Olufsentől szerezték be, a navigációs rendszert pedig a Google Maps adatbázisára építették.