Felújítás előtt az Opel Zafira

2007.11.16. 15:14

A decemberi Bologna Motor Show-n mutatkozik be az óvatosan átszabott egyterű. A Zafira az egyik legsikeresebb Opel típus, és nem is igazán régi, hiszen csak 2005 közepe óta kapható, így a GM Europe tervezői óvatosan nyúltak a formatervhez. A felfrissített változaton csak a lámpákat és a lökhárítót cserélték ki, illetve a hűtőrács peremére került egy keskeny, krómszínű díszítés.


Galéria - kattintson a képre

Az új Zafirában emellett három motort is kicseréltek. Az új 1,6 literes ECOTEC benzines a 105 lóerős Twinport motor helyére kerül. Az átalakított motor teljesítménye 115 lóerőre nőtt, és a fogyasztását is sikerült egy decivel mérsékelni, így az adatlapon a 100 kilométeren, vegyes ciklusban mért átlagfogyasztás rubrikában már kereken 7 liter szerepel. Ennél sokkal meglepőbb húzás, hogy az Opel saját 1,7 literes dízelmotorjaira cserélte a Fiattól származó 1,9 literes, 100, illetve 120 lóerős négyhengereseket.


Galéria - kattintson a képre

A régi Isuzu dízel továbbfejlesztett változatai 100, illetve 125 lóerősek, maximális nyomatékuk pedig 280 és 320 Nm. A két 1,7 literes motor eltérő teljesítményszintje ellenére ugyanannyit fogyaszt a Zafirába építve. Vegyes ciklusban 5,7 liter gázolajat nyel el 100 kilométerenként, két decivel kevesebbet, mint a 100 lóerős, és 1,4 literrel kevesebbet, mint a 120 lovas Fiat-motor. Szén-dioxid-kibocsátásuk is azonos, 152 g/km.

Az Opel egyterű modellfrissítése talán elhamarkodottnak tűnhet, de ez csak megközelítés kérdése. Olyan keveset változtattak az autón, amire sok más gyártó fel sem hívná a közönség figyelmét. Ráadásul az átalakítások többsége nem jár jelentős költséggel sem, így valószínű, hogy a modellciklus közepén esedékes nagy átszabásra később még sor kerülhet.