Három Chrysler tanulmány készül Detroitra

2007.11.21. 11:54

Egyelőre csupán néhány vázlatot tett közzé a legkisebb detroiti gyártó a Chrysler ecoVoyager, a Dodge Zeo és a Jeep Renegade tanulmányról. A gyár által eddig kiadott információk szerint három igen környezetkímélő autóról van szó, Asimov-regényekbe illő adatokkal.


Galéria - kattintson a képre

A Chrysler ecoVoyager egy szokatlanul lágy vonalvezetésű egyterű. A hossza nem kirívó, csupán 4,86 méter, viszont 1,91 méter széles, és bő másfél méter magas. A lényeg azonban a formás burkolat alatt lapul. A buszlimuzint egy 270 lóerős villanymotor hajtja, amely akkumulátorokból, és egy nagy teljesítményű üzemanyagcellából kapja az energiát. A hidrogénhajtású családi egyterű meglepően dinamikus, és a hatótávolsága is elegendőnek tűnik. Akár 8 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, és akár 480 kilométert is megtehet egy töltéssel.


Galéria - kattintson a képre

A Dodge Zeo is csak első pillantásra tűnik egyszerű háromajtós sportkupénak. A csapott hátú, feltűnően alacsony, széles és hosszú orrú autóba tisztán elektromos hajtás került. A motorja 340 lóerős, ami önmagában még nem nagy csoda, a bő 400 kilométeres hatótávolság viszont eléggé hihetetlenül hangzik. A legkorszerűbb lítium-akkumulátorokkal sem egyszerű ilyen, elvben hétköznapi használatra is alkalmas villanyautót építeni. A brutális erejű villanymotorral persze félelmetesen megy a Zeo, akár 6 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet.


Galéria - kattintson a képre

A harmadik tanulmány a Jeep Renegade névre hallgató sportos, nyitott, kétszemélyes terepjáróféle. Ebbe került a legkevésbé radikális hajtáslánc. Egy tiszta üzemű Bluetec dízelmotor és két villanymotor – egy az első, egy a hátsó tengelyhez csatlakozik – mozgatja a hibrid terepjárót. Természetesen itt is Li-ion akkumulátorokat használnak, és a rendszer állítólag 2,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren. A rendszer összteljesítménye ugyan csak 115 lóerő, viszont a Chrysler mérnökei a tömeg drasztikus csökkentésével próbálták kompenzálni a viszonylag alacsony teljesítményt.

A három környezetkímélő tanulmányautót a januári Detroit Motor Show közönsége láthatja először élőben. Egyelőre nem tudjuk, hogy a Chrysler döntéshozói csupán az új technológiák bemutatására szánja a típusokat, vagy komolyabb terveik vannak velük.