A japán gyártó európai részlegének vezetője indította el a fura pletykát, amely szerint a Mazda egy apró, hátsókerék-hajtású városi szabadidő-autó elkészítésén dolgozik.
James Muir egy interjúban említette meg a szokatlan ötletet, bár
igen kétértelműen fogalmazott.
"Szeretnénk egy olyan SUV-ot, amely kisebb, és
személyautószerűbb. Talán egy hátsókerék-hajtású platformot volna
érdemes használnunk, és van is egy ilyenünk, a Mazda MX-5 padlólemeze"
- mondta Muir. Emellett azt is megemlítette, hogy egy ilyesfajta autó
prototípusa talán már 2008 őszére elkészülhet. Az ötlet azért tűnik
furcsának, mert a legtöbb szabadidő-autónak létezik összkerékhajtású
változata, az
MX-5-ös platformja
azonban nem kínál ilyen lehetőséget, és ahhoz, hogy a helyzet
változzon, a Mazdának jelentős összeget kellene fejlesztésre áldoznia.
A japán gyártónál azonban még arra is sajnálják a forrásokat, hogy
elkészítsék az MX-5 egy erősebb változatát, amelyre pedig valóban volna
igény. Nehéz elképzelni, hogy éppen egy összkerékhajtású
hajtáslánc-változatra költenék a pénzt.
Sokkal valószínűbb, hogy a pletykákban szereplő CX-5 típus a Mazda3 utódjának alapjaira épül majd. Ha a Mazdánál tartják a jelenlegi, szűk hat éves modellváltási ciklust, akkor a hármas utódját már 2008 vége felé láthatjuk, és aligha lehet komoly akadálya, hogy a kompakt modellel egy időben egy nagyobb hasmagasságú, és kissé eltérő formatervű változatot is elkészítsenek. A Mazda kompakt platformjából ráadásul sokkal inkább megérné összkerékhajtású kivitelt készíteni, mivel a négykerék-hajtású személyautók iránt Japánban igen nagy a kereslet.