Jön az új koreai Mercedes

2007.12.14. 10:02

A következő SsangYong Chairman már nemcsak a belterjes koreai luxusautó-piac egyeduralkodójának készül: nemzetközi karrierre szánják.


Az előző generációkat szánalmas Mercedes-utánzatokként tartotta számon a szaksajtó, és volt is némi igazság a lekicsinylő jelzők mögött. A Chairman - a név elnököt jelent - a kifutott Mercedes E osztályon alapult, de nemcsak műszaki szempontból emlékeztetett német rokonaira, formaterve is olyan volt, mint egy manga-rajzfilmbe csöppent Mercedesé. A bemutató előtt közzétett információk szerint az új változat más lesz. A platform, amelyre épül, állítólag már saját fejlesztés, nem levetett Mercedes alkatrészekből áll, és a formatervét is úgy próbálták alakítani, hogy a nemzetközi piacon is helyt álljon. "Alaposan kielemeztük a Lexus LS430-ast, az Audi A8-ast, a BMW 750-est és a többi lehetséges vetélytársat a fejlesztés megkezdése előtt, mivel a világ legnagyobb gyártóival szeretnénk versenyezni, és nem csak egy szűk helyi piacon" - mondta Choi Hyung Tak, a SsangYong vezérigazgatója.


Az új Chairman a sok fogadkozás ellenére az eddig közzétett, sötét fotók alapján nem tűnik igazán eredeti darabnak. Hátul egy kis BMW beütés figyelhető meg, míg az orr-rész még mindig hordozza a jellegzetes Mercedes vonásokat, bár ez utóbbi tekinthető szerzett jognak is, a stuttgatrti gyártóval fenntartott évtizedes kapcsolat okán. A hajtáslánc is gyanúsan emlékeztet a korábbi S500-aséra. Ötliteres V8-as motor kerül az autóba hétsebességes automata váltóval, így az önálló fejlesztésről szóló nagy szavak erősen megkérdőjelezhetőek.


A lényeg azonban nem az, hogy az új Chairman egy újabb Mercedes-utánzat, vagy sem, hanem hogy ez a modell már kiléphet a nemzetközi piacra, mivel a Ssangyongot nem korlátozza a Mercedesszel korábban megkötött megállapodás, amely szerint a koreaiak nem exportálhatták luxusautóikat a németek legnagyobb piacaira. Az új modell előtt nyitva áll a nemzetközi karrier lehetősége, és a 2008 elejére várható hazai bemutató után állítólag hosszá is fognak az export megszervezésének, így 2010-ig Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és Európában is bemutatkozhat a Ssangyong luxusmodellje.

A koreai gyártó lendülete persze nem csak a véletlen műve. A háttérben a kínai tulajdonos, a korábban a Rovert is felvásárló, dollármilliárdokkal gazdálkodó Shanghai Automotive áll, amely 2011-ig harminc új Ssangyong modell kifejlesztését és nemzetközi bemutatását tervezi.