VW Golf hétsebességes DSG váltóval

2007.12.21. 11:21

Elkészült a VW dupla kuplungos automatájának legújabb változata, amely nemcsak a sebességi fokozatok szaporodása révén jelent előrelépést. A Golfban bemutatkozó, kézzel is kapcsolható szerkezet nagyobb forgatónyomatékot képes átvinni, mint korábban, és takarékosabb autózást tesz lehetővé, mint hatsebességes elődje.

A legnagyobb különbség a régi és az új DSG között a plusz fokozaton kívül, hogy a kuplungszerkezet már nem olajfürdőben, hanem szárazon működik, így egyrészt javult a szerkezet hatásfoka, mivel nem megy el energia az olaj kavarására, másrészt 250 Nm-re nőtt az átvihető nyomaték. A Volkswagen szerint az új váltóval részben a sűrűbb fokozatkiosztás, részben a hatékonyabb működés révén akár 0,7 liter gázolajat is meg lehet spórolni 100 kilométeren az 1,9 literes, 105 lóerős turbódízel motor fogyasztásából. A Golf és a Golf Plus modellekbe ugyanis csak ezzel a dízellel, vagy az 1,4 literes, 122 lóerős TSI motorral párosítva kerülhet be az új váltó, amelyet egyelőre opcionális alkatrészként, 1750 eurós felárral kínálnak.

A hétsebességes DSG amellett, hogy takarékosabb, még egy hasznos funkcióval gazdagítja az autót, a kézifékes elindulást kiváltó hill-start assist rendszerrel, amely mindaddig fékezi az autót, ameddig a sofőr a fékről átlépve le nem nyomja a gázpedált.