Passat CC: Volkswagen kupé négy ajtóval

2008.01.14. 09:47

A VW a Mercedes CLS koncepcióját követi legújabb rétegmodelljével, mely lényegében a Passat átöltöztetett változata. Wolfsburgban nem csak az ötletet vették át a Mercedestől. A Volkswagen is négyajtós kupénak hívja a típust, bár inkább egy nyúlánk, íves tetővonalú szedánról beszélhetünk.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy azt az autó neve is jelzi, a Volkswagennél a Passat bevált platformjára építkeztek, ami a méretek alapján is egyértelmű, a CC alig 30 mm-rel hosszabb és 50 mm-rel alacsonyabb, mint az alapmodell. A lényeg persze az új, lendületesebb formaterv volna. A VW formatervezői láthatóan igyekeztek sportossá tenni az autót, még akkor is, ha tartaniuk kellett magukat a márka arculatához, azaz az orr-részt kénytelenek voltak a többi modellnél már megszokott sablon alapján elkészíteni. A kupékat idéző tetőív és a meredeken emelkedő övvonal valóban hatásos, kár, hogy az elsőkerékhajtás miatt a kelleténél hátrébb kerültek az első kerekek, így az összkép mégsem olyan meggyőző, mint a CLS esetében. Hátul viszont hibátlan munkát végeztek. Innen nézve a CC valódi nagyhalnak látszik hatalmas lámpatestjeivel, és a csomagtérfedél pereméből kialakított kis légterelővel.


Egy kupé, még ha négyajtós is, nem lehet lomha, ezért a Passat CC leggyengébb változata is 140 lóerős lesz, sőt, Észak-Amerikában egy 160 lovas benzinmotorral indul majd a kínálat, a legerősebb változatba pedig 3,6 literes, 300 lóerős, kis hengerszögű V6-os motor kerül. A Volkswagen azonban inkább a típus fejlett elektronikájára büszke, mint arra, hogy milyen jól megy. A CC-t felszerelték a kormányt automatikusan tekerő parkolóasszisztenssel, sávelhagyást korrigáló elektronikával, távolságtartó rendszerrel, amely egyben figyelmeztet a balesetveszélyre, és a fékeket is készenlétbe helyezi rizikósnak tűnő helyzetekben.


Galéria - kattintson a képre

Hasonló megoldásokkal már korábban is találkozhattunk más gyártóknál, bár a legtöbb ilyen megoldás eddig a prémium márkák drágább modelljeinek kiváltsága volt. Ma már nem számít nagy csodának, de a sportosnak szánt CC hasznos kiegészítője a DDC fantázianevű rendszer, amely gombnyomásra állítja át a lengéscsillapítók karakterisztikáját és a kormányrásegítés mértékét. A 170 lóerőnél nagyobb teljesítményű változatokhoz alapáron járó DDC három fokozatú, Comfort, Normal vagy Sport üzemmódba kapcsolható a vezetési stílustól függően.

A Detroiti Motor Show-n bemutatott Passat CC kész, gyártásra érett modell, amelyet hamarosan el is kezdenek gyártani a németországi Emdenben. Először Európában lesz kapható 2008 második negyedévében, de az év végére az Egyesült Államokban és Japánban is piacra kerül a Passat érdekesebb külsejű, jobban felszerelt, és persze drágább alternatívájaként.