Concept-RA: a legszebb dízel Mitsubishi

2008.01.16. 11:55

A korábban közzétett vázlatrajzok nem túloztak: a Mitsubishi detroiti tanulmánya tényleg nagyon látványos darab. az a fajta tanulmány amilyet szívesen látnánk sorozatgyártásban is.


Galéria - kattintson a képre

A Concept-RA formatervében az az igazi bravúr, hogy a tervezők meg sem próbálták ellensúlyozni a fronthajtású autókra jellemző hosszú orrot, inkább erényt kovácsoltak belőle. A motorháztető lendületes íve a cápák orrára emlékeztet, a trapézforma légbeömlő és az alacsonyan elhelyezett első fényszórók pedig még félelmetesebbé teszik a sportkocsi ragadozó-orrát. Az összkép az egyetlen lendületes ívet követő tetővel és a rövid farrésszel lesz teljes. A Concept-RA egyáltalán nem hasonlít a klasszikus sportkocsikra, de legalább olyan vonzó jelenség. A ferdén felfelé és előre nyíló ajtók és a futurisztikus belső kialakítás már csaknem túlzás, de egy tanulmányautó esetében ezek a megoldások sem meglepőek.


Galéria - kattintson a képre

A Mitsubishi persze nem csak a forma kedvéért mutatta be Detroitban a formás sportkocsit. Itt találkozhat a közönség először a japánok vadonatúj dízelmotorjával, amely teljes egészében saját fejlesztés, és nem sokára leválthatja a Volkswagentől és a Peugeottól vásárolt négyhengereseket a Mitsubishi személyautóiban. A változó szelepvezérlésű, 2,2 literes négyhengeres 201 lóerős és 420 Nm a maximális nyomatéka, De ami még ennél is lényegesebb, oxidációs katalizátorának, nitrogén-oxid-katalizátorának és részecskeszűrőjének köszönhetően a legszigorúbb amerikai károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelel, így gyakorlatilag a világon bárhol piacképes lenne.

Egyelőre nem tudni, hogy a Concept-RA megoldásaiból mennyit láthatunk viszont a Mitsubishi majdani szériamodelljeiben, de reméljük, hogy minél többet. A korszerű dízelmotor és a friss, izgalmas formaterv szép jövőt jósol a japán gyártónak, amely nemrég még a csőd szélén egyensúlyozott.