Toyota Venza: mindenre jó borzadály

2008.01.16. 12:35

Ismét itt egy univerzális jármű a Toyotától, amivel túl sok igénynek próbáltak megfelelni egyszerre.


Galéria - kattintson a képre

A Venza segítségével a legújabb amerikai divathullámot szeretné meglovagolni a Toyota, ezért megpróbálták benne egyesíteni a hobbiterepjárók, az egyterűek és a személyautók jellegzetességeit. Ez önmagában még nem lenne baj, van az ilyen crossovernek nevezett járművek közt egész jól sikerült darab is, de úgy néz ki, a formatervezőknek túl sokféle, egymásnak ellentmondó feltételt adtak meg. Így sikerült egy olyan formát összehozni, amely nélkülözi az önálló, egységes stílust, viszont szépnek távolról sem nevezhető. A tömbszerű arányokhoz sehogy sem illenek a sárvédőívek feletti sportos domborítások és a túlméretezett kerekek, a rövid orron pedig groteszkül áll a formátlan, de hivalkodóan krómszínű hűtőmaszk. Az egész kicsit olyan, mintha a Ssangyongtól hívtak volna vendégtervezőt.


Galéria - kattintson a képre

Ha mégis lesz, aki megveszi a Toyota szörnyszülöttjét, az nyilván nem a formáját nézi majd, hanem gyakorlati erényeit. A 2,7 literes négyhengeres és a 3,5 literes V6-os motorok erősek, a 4,8 méteres karosszériában elég hely van egy nagyobb családnak és összes csomagjaiknak, a felszereltség bőséges, a drágább modellekhez járó összkerék-hajtás és a bő húsz centis hasmagasság révén pedig földúton is boldogul a Venza. Ha még vezetni is kellemes lesz, akkor az sem kizárt, hogy a Toyota tekintélyes mennyiséget tud majd eladni belőle, hiszen amerikai sikermodelljük, a Camry sem épp a szépségével hódít.

A Toyota más piacokon nem is próbálkozik a típussal, csak Észak-Amerikában. Európában és Japánban túl nagydarabnak ítélnék a típust, a világ más piacainak pedig egyszerűen túl drága volna.