GT3 Cup S: belépő versenygép a Porschétól

2008.02.06. 13:42

Elsősorban kisebb költségvetésű csapatoknak szánják a 911-es legújabb versenyváltozatát, a GT3 Cup S-t. A típus megfelel az FIA GT3 szabályzatának, így leginkább hosszú távú versenyeken találkozhatunk majd az autóval a legkisebb kategóriában, ahol eddig is különféle Porsche 911-es változatok domináltak.


Galéria - kattintson a képre

A tervezők a legnyersebb, leginkább hétvégi hobbiversenyzőknek szánt utcai 911-es változatból, a GT3 RS-ből indultak ki. A jól bevált hajtásláncon nem is módosítottak sokat, csak a kipufogórendszert és a motor vezérlőelektronikáját cserélték le, de a 3,6 literes, hathengeres boxermotor teljesítményét így is sikerült az eredeti 420-ról 440 lóerőre növelni, a maximális forgatónyomaték pedig 10 Nm-rel, 430 Nm-re emelkedett.


Galéria - kattintson a képre

A Cup S-ből persze nem a motortuning csinál vérbeli versenygépet, hanem a GT3 RSR-ből átemelt állítható futómű, a 355 mm átmérőjű féktárcsák, a lecsupaszított, és bukókerettel, tűzoltókészülékkel valamint egyetlen versenyüléssel ellátott belső tér. És persze a módosított aerodinamikai kialakítás. Az autó elején mélyebbre nyúló, nagyobb leszorítóerőt termelő lökhárítót találunk, míg hátulra ormótlan, de igen hatékony, magasba nyúló fordított szárnyat szereltek. Az átalakítások révén drasztikusan nőtt az elérhető kanyarsebesség és jelentősen csökkentek a féktávok, és éppen ez az, amitől egy versenygép sokkal gyorsabb lehet, mint bármelyik utcai megfelelője.


Galéria - kattintson a képre

Az autóversenyzés drága sport, ahol nem ritkán több millió euróba kerül egy-egy versenyképes típus. Ehhez képest a 911 GT3 Cup S nettó 250 ezer euróért egész barátságos ajánlatnak tűnik ahhoz képest, hogy ezzel a Porschéval bármelyik nemzetközi sportkocsiversenyen rajthoz lehet állni, akár a kategóriaelsőség reményében is. Ráadásul a korábbi, 2007-es GT3 Cup típusok tulajdonosai számára teljes átalakító készletet is kínálnak, így sok istálló még alacsonyabb költséggel juthat a legújabb fejlesztésekhez.

Az első példányokat áprilisban szállítja a Porsche, így a GT3 Cup S-sel már a 2008-as szezon elejétől találkozhatunk a versenypályákon.