Equator, az igavonó Suzuki

2008.02.07. 13:25

Galéria - kattintson a képre

A Suzuki autókínálatának nagy része eladhatatlan Észak-Amerikában. Swiftet, Ignist vagy Altót képtelenség eladni, egyszerűen túl picik a helyi vásárlók ízlésének. A japán gyártó azonban ragaszkodik az amerikai piachoz, ezért nagy autókra van szüksége a fennmaradáshoz. Már ma is tele van a Suzuki amerikai kínálata jövevényekkel, az XL7-est a General Motors, a Forenza és Reno típusokat a GM-Daewoo szállítja. Csak a Grand Vitara és az SX4 saját fejlesztés, de még így is elég szűkös a modellválaszték, az Egyesült Államokban népszerű kategóriáknak csak a töredékét fedi le.


Galéria - kattintson a képre

Mostantól egy picit jobb lesz a japán márka helyzete, hiszen Chicagóban leleplezték a Suzuki Equatort, egy kisteherautót, amelyet szintén nem a Suzuki fejlesztett ki, hanem a Nissan. A pick-up egyfajta csereüzlet része: a Suzuki Japánban miniautókat szállít a Nissannak, viszonzásul Amerikában forgalmazhatja a nagyobb japán gyártó kisteherautóját saját neve alatt. Szerencsére a Nissan modellje annyira sematikus, dobozforma jármű, hogy a trükk egyáltalán nem látszik, pedig a Suzukinál csak az autó orrdíszítését cserélték le. Olyan, mintha a Suzuki önálló modellt mutatott volna be, a lemezek alatt azonban a Nissan jól ismert megoldásait találjuk. A különálló alvázkeretre épülő modell kétféle motorral lesz kapható, 2,5 literes, 152 lóerős négyhengeres, illetve 4 literes, 261 lóerős V6-os benzinessel. Igény szerint ötsebességes automata vagy kézi váltót szerelnek a típusba, az erőátvitel összkerékhajtású, hátul differenciálzárral.


Galéria - kattintson a képre

A szériaváltozat csak az év végén érkezik, de addig is háromféle tanulmányautó formájában lehet megcsodálni a Suzuki első pick-upját. Az RMZ-4 terepjáró gúnyát kapott, és ugyanolyan sárga festést, mint a Suzuki krosszmotorjai, amelyek közül szállít is egyet. A Quad is magasított futóművel készül, de matt olajzöld festésével, fekete hűtőrácsával és a platójára rakott quaddal inkább valami kommandós akciófilm szereplője lehetne. A harmadik, az alufelnis, utcai gumis Quay tanulmány viszont kényelmes vontatójármű fejlett navigációs és kommunikációs eszközökkel.