A BMW motort szállíthat a GM-nek és a Fiatnak

2008.02.28. 15:05

A német Financial Times híre szerint a luxusautó-gyártó több konkurens céggel is együttműködési tárgyalásokba kezdett. A cél új motorszállítási szerződések nyélbe ütése volna, amelyekkel a BMW, és leendő partnerei is jelentős megtakarításokat érhetnének el.

Állítólag a General Motors európai részlegével és a Fiattal is folynak a tárgyalások, sőt még a Daimlerrel folytatott egyeztetések sem zárultak le, igaz, ez utóbbiak sikere egyre kevésbé valószínű. A részleteket egyelőre nem ismerjük, bár a tárgyalópartnereket ismerve valószínű, hogy ezúttal is a Minihez kifejlesztett, keresztben beépíthető négyhengeres motorcsalád lehet a téma, mivel a többi BMW-motort sem a Fiat, sem az Opel nem tudná használni, hátsókerék-hajtású tömegmodellek híján. Korábbi értesüléseink szerint a BMW elégedetlen a Peugeot-Citroënnel kötött szerződéssel, állítólag drágállják a közös motorokat. Valószínűleg emiatt próbálnak most új partnert keresni.

Jelenleg a motorok és sebességváltók fejlesztése és gyártása az egyik legdrágább tevékenység az autóiparban, ezért egy olyan típushoz, mint a Mini, amelyből évente nagyjából 200 ezer példány készül, nemigen éri meg új hajtásláncot tervezni. A BMW-nek azonban nincs más választása, mivel a többi típusában használt motorokat nem lehet keresztben beépíteni egy ilyen apró típusba. A bajorok eddig is megpróbálták más cégekkel megosztani a költségeket. Az első generáció esetében a Chryslerrel, a másodiknál pedig a Peugeot-val, ám a jelek szerint egyik esetben sem sikerült megtalálni a megfelelő partnert.