Seat Bocanegra: sportos Ibiza-előzetes

2008.03.04. 10:37

A spanyolok új kisautójuk bemutatója előtt még megszondázzák a közönséget egy tanulmányautóval, amely azonban már felismerhetően a negyedik generációs Ibiza vonásait viseli.


Galéria - kattintson a képre

A Bocanegra, azaz feketeszájú elnevezés a Seat múltjából ered: a spanyolok első kupé modelljét, az 1975 és 1980 között gyártott 1200 Sportot nevezte így a népnyelv fényezetlen műanyag orridoma miatt. A név használata azonban az új tanulmánynál is indokolt, az orr-rész fekete betétje miatt. Részben ez az elem határozza meg az autó karakterét is: felül az oldalról indított, jellegzetesen íves él, a dinamic line folytatása határolja, míg oldalt V alakban vágták ki a lemezeket. Az így kialakított fekete ördögszarv-forma igazán morcossá teszi a Bocanegra tekintetét, pedig hátrébb csupán egy formás kisautóban folytatódik a gonosz tekintet.


Galéria - kattintson a képre

Több, igazán eredeti vonással nemigen találkozhatunk az autón, viszont az összhatás kellemes: ha tényleg ilyen lesz a következő háromajtós Ibiza, akkor van remény, hogy a Seat kilábal jelenlegi válságából. Ahogy egy tanulmányautón ma már-már kötelező, a Seat tervezői LED-es lámpákkal, óriási felnikkel és üvegezett tetővel látták el a Bocanegrát, de ezek azok a részletek, amelyek a szériamodellről biztosan hiányoznak majd. Sajnos ugyanez igaz a belső térre is. A steppelt bőrrel borított, vörös betétes sportülések, és a szokatlanul kicsi közepű, ránézésre légzsák nélkülinek tűnő kormánykerék aligha kerül át a sorozatgyártású Ibizába, pedig ezek a részletek teremtik meg az autó belsejének sportos hangulatát.


Galéria - kattintson a képre

A következő Ibiza szokás szerint a szabvány Volkswagen-elemek köré épül majd: a tervezők a Skoda Fabiában már alkalmazott új kisautó-platformot veszik alapul, és várhatóan a motorok és a váltók is régi ismerőseink lesznek. Már a tanulmánynál is így van, a morcos orr mögött a VW számos modelljéhez kínált 1,4 literes, turbós és mechanikus kompresszoros TSI motor lakik, egy második generációs, hétsebességes DSG váltó mellett.

Sajnos pontosan még nem tudjuk, hogy az új Ibizát mikor szándékszik bemutatni a Seat, de remélhetőleg még az ősz beköszönte előtt leleplezik a végleges modellt, amellyel a spanyol gyártó megerősítheti az utóbbi években meggyengült pozícióit az európai kisautó-piacon.