Megnégyszerezné amerikai eladásait a VW

2008.03.11. 14:28

A német gyártó globális fejlesztési terveit már korábban felvázolta , most azonban az is kiderült, hogy mit tervez a cégvezetés a világ legnagyobb autópiacán, az Egyesült Államokban.

Ahogy világszerte, úgy Észak-Amerikában is vissza szeretné szerezni egykori vezető szerepét a vállalat, azaz olyan óriáscégeket szeretnének befogni, vagy legalább megközelíteni, mint a GM vagy a Toyota. A cél az, hogy 2018-ban már minimum évi 800 ezer Volkswagen és 200 ezer Audi fogyjon csak az Egyesült Államok területén, és ezt természetesen új modellek bevezetésével szeretnék elérni. A terv kulcsa két új szedán, amelyekkel a Passatot és a Jettát váltják fel a nem túl távoli jövőben. Ezek állítólag mintegy 5000 dollárral lennének olcsóbbak a jelenleg kínált típusoknál, azaz árban ismét versenyezhetnek majd a piac legnépszerűbb modelljeivel. A nagy személyautók piacán a Toyota Camry, a Honda Accord és a Chevrolet Malibu a legfontosabb ellenfél, míg a kompaktok közt a Toyota Corolla, a Ford Focus, a Chevrolet Cobalt és a Honda Civic vásárlói közül kellene tömegeket elcsábítani a sikerhez.

A személyautók jobb szereplése persze aligha lenne elegendő a célként megjelölt eladási számok eléréséhez, ezért a Volkswagen a terepjárók piacán is erősíteni próbál. A Touareg utódját már sokkal inkább az amerikai igényekhez szabják, mint a jelenlegi modellt, sőt, várhatóan készítenek belőle pick-up változatot is. Emellett vásárlócsalogató fogásnak szánják a tiszta üzemű dízelmotorok bevezetését is, ami jó húzás lehet a drasztikus üzemanyag-áremelkedés mellett, ugyanis elemzők szerint a jelenlegi 3-ról 7% fölé nőhet a dízelmotoros autók aránya a következő évtizedben.

A Volkswagen az 1960-as és 70-es években az egyszerű és olcsó Bogárral az egyik legsikeresebb gyártó volt Észak-Amerikában, de a távol-keleti konkurensekkel később egyre kevésbé tudott lépést tartani. Így jelenleg alig 2%-os a piaci részesedése az Egyesült Államokban. Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a VW-nek még mindig kicsi a presztízse a kontinensen, ezért képtelen elfogadtatni a vásárlókkal elsősorban európai igényekre szabott, precíz kivitelezésű, de a márka tömeggyártó-arculatához mérten túl drága típusait.

Ha minden jól megy, nagyravágyó céljait akár el is érheti a Volkswagen, de biztosan nem lesz egyszerű dolga. Tavaly az Egyesült Államokban csupán 235 ezer Volkswagen fogyott, azaz csaknem a négyszeresére kellene növelni az eladásokat 2018-ig.