Jöhetnek az új Jaguarok és Land Roverek

2008.04.04. 14:19 Módosítva: 2011.03.13. 23:18

Állítólag két nagyszabású típusfejlesztési programra is rábólintott a két luxusautó-márka új tulajdonosa, a Tata.

Két olyan típusról van szó, amelyekről régóta hallani, a Jaguar, illetve a Land Rover vezetése támogatta is az elkészítésüket, de eddig nem kaptak pénzt a Fordtól a megvalósításukra. Az egyik a Jaguar X700 kódnéven futó projekt: ennek a célja állítólag az egykori F-Type tanulmányhoz hasonló könnyű sportkocsi elkészítése, amely árában és menetteljesítményeiben leginkább a Porsche Boxsterhez hasonlítana. Az érdemi fejlesztés persze csak most kezdődhet meg, és a Jaguar mérnökeinek számos más dolguk is van - például az XJ utódjának elkészítése -, ezért a szériamodell bemutatása csak 2012-re várható.

A másik újdonság a Land Rover palettáját színesítheti 2011-től. Lényegében az LRX tanulmány szériaváltozata volna az új típus, egy kompakt, ötszemélyes szabadidő-autó, amely kisebbnek és olcsóbbnak ígérkezik a Freelandernél is. Erről is hallhattunk már, korábban Landie-ként emlegették, és egy darabig úgy nézett ki, hogy a Ford Focus padlólemezére építenék, de először a Land Rover veszteségei, majd a Ford pénzügyi krízise akadályozta, hogy eljusson a sorozatgyártásig.

A Tata persze nemcsak a jól csengő nevek miatt ölt milliárdokat a Jaguar és a Land Rover megvásárlásába, a hazai piacon is szeretnék hasznát venni új szerzeményüknek. Állítólag azt tervezik, hogy a Defendert, amely még mindig a legjobb terepjárók közé tartozik, Indiában is gyártani kezdik, méghozzá nem csak a polgári vásárlók kedvéért. Ha igaz, megpróbálják eladni a típust az indiai hadseregnek is, ami nem csak nagyon jó üzlet, de hosszú időre biztosítaná, hogy az helyi Land Rover üzemkapacitása le legyen kötve.