2010-re elkészül a Toyota-Subaru sportkocsi

2008.04.11. 09:41

Hivatalosan is megerősítették a szaksajtóban hónapok óta keringő pletykákat: az évtized végére elkészül a két japán gyártó első közös modellje, egy rövid, hátsókerék-hajtású kupé.

A típusról egyelőre annyit árultak el, hogy a Subaru egyik japán üzemében készül majd 2010-től, és előbb a kisebbik japán gyártó dobja piacra, de 2011-ben megérkezik a Toyota változat is, valamelyest eltérő karosszériával.
"A vadonatúj platformra épülő kompakt, hátsókerék-hajtású sportkocsival átélhető lesz a vezetés nyers élvezetének élménye" - ígéri a Toyota sajtóközleménye, és nincs okunk kételkedni benne, hogy a két japán gyártó valóban képes lesz betartani a szavát.

A Toyotánál évek óta napirenden volt egy ilyen típus kifejlesztésének terve, hiszen a vásárlói igény adott. A vállalat utolsó kisméretű, hátsókerék-hajtású modellje, a Corolla AE86 kupé Japánban, és a világ más részein is valódi kultusztárggyá vált az utóbbi évek során, és ezt a lelkesedést szívesen ki is használnák a Toyota vezetői. Eddig a megfelelő műszaki alapok hiánya okozta a legnagyobb problémát, hiszen a Toyota évtizedek óta csak fronthajtású modelleket kínál a kisebb kategóriákban, keresztben álló motorokkal, és egy ilyen platformra nem célszerű hátsókerék-hajtású típusokat építeni. A megoldást a Subaru hozta, amely az összes típusát, így a rövid Imprezát is hosszirányban beépített boxermotorokkal, és összkerékhajtással gyártja, ebből az elrendezésből pedig jóval könnyebben és olcsóbban kialakítható egy hátsókerék-hajtású modell műszaki alapja.

A Toyota azt is megerősítette, hogy újabb csomagot készül felvásárolni a Subaru anyavállalatának részvényeiből: a jelenlegi 8,7%-ról 16,5%-ra szeretnék növelni a részesedésüket a Fuji Heavy Industriesban, amivel tovább erősítenék befolyásukat az autós részleg vezetésében.