Nissan Teana: a jövő Vel Satisa?

2008.04.22. 15:11

Nissan nagykocsit manapság nem forgalmaznak mifelénk, pedig a japánok igazán sokfélét gyártanak. Amerikában ott az Altima és a Maxima, Japánban a Skyline, a Cima, a Fuga és a többi, Európában teljesen ismeretlen modell, sőt, van egy összázsiai óriásuk is, a Teana, amelynek második generációját a napokban leplezték le a Pekingi Autószalonon.


Galéria - kattintson a képre

A csapott hátú, fronthajtású szedán egy változatát tavaly Tokióban már láthattuk. Akkor és ott Intima Conceptnek hívták, és már felismerhetőek voltak rajta a végleges modell jellegzetességei. Az új Teanának ugyanis egyedi stílusa van. Nem egy egyszerű csapott hátú limuzin a sok közül: megkapóan karcsú, lendületes, és mégsem sportos, egy kicsit sem, inkább delfinszerűen áramvonalas, elegáns szépség. Már az előző generációban is volt valami ebből a szokatlan karakterből, de ezúttal még bátrabbak voltak a tervezők. Az erősen ívelt oldalvonal és a kupészerű tető még azt is feledteti, hogy az autó elejéről lemaradtak a jellegzetes részletek, a hűtőmaszk alapján ugyanúgy lehetne Toyota vagy Hyundai, mint Nissan, ha nem volna rajta jelvény.


Galéria - kattintson a képre

A lemezek alatt ismerős műszaki megoldásokat találunk: fronthajtású, orrmotoros hajtásláncot, a Nissan-féle Xtronic CVT váltót, és 2,5 vagy 3,5 literes V6-os motorokat (VQ25DE és VQ35DE), illetve a Kínának tervezett olcsóbb kivitelben a Qashqai kétliteres, négyhengeres MR20DE kódjelű benzinmotorját. Dízelváltozat egyelőre nincs, hiszen a Távol-Keleten, ahová az autót szánják, nem volna iránta kereslet, Európába pedig nem hozzák, vagyis Nissan Teana néven biztos nem.

Egyes pletykák szerint ugyanis elképzelhető, hogy ebből a modellből lesz a következő Renault csúcsmodell. A Vel Satis utódját állítólag a koreai Renault-Samsung Motors fejleszti, és a Samsung kínálat csúcsán jelenleg épp az előző Teana minimálisan átszabott változata, a Samsung SM7 áll. Így logikus a következtetés, hogy a következő Samsung csúcsmodell az új Teanán alapszik majd, és így a típus Renault jelvénnyel Európába is eljuthat.