Új ezres motorcsaládon dolgozik a Peugeot

2008.04.25. 09:44 Módosítva: 2011.03.13. 21:46

A francia gyártó új, háromhengeres benzinmotorok fejlesztésébe fogott, amelyekkel tovább csökkentheti kisebb típusainak fogyasztását.

Az egyliteres motornak több változata lesz, 70 és 100 lóerő közti teljesítménnyel, így ezekkel válthatják ki a Peugeot és a Citroën alapmodelljeiben alkalmazott 1,1 literes TU1, és az 1,4 literes TU3 kódjelű nyolcszelepes négyhengereseket, amelyek ma már meglehetősen elavultnak hatnak. "Az a cél, hogy 100 g/km alatti szén-dioxid kibocsátású típusokat kínálhassunk, komplikált műszaki trükkök alkalmazása nélkül" - olvasható a gyári sajtóanyagban. A Peugeot-Citroën legnagyobb példányszámban eladható autóiba szánja az új motorokat, ezért hatalmas mennyiség legyártására kell berendezkednie. A háromhengeresek előállítására ezért két üzemet is kijelöltek: a franciaországi Trémeryben évi 600 ezer példány elkészítésére teremtenek lehetőséget, de 2012-re felhúznak egy új, közép-európai motorgyárat is, ahol további százezrek készülhetnek a takarékos motorokból évente.

A Citroën C1-es és a Peugeot 107-es benzines változatait már ma is egy igen takarékos, egyliteres, 68 lóerős háromhengeres hajtja, de ez a motor nem a PSA konszerntől, hanem a Toyotától származik. A felépítésbeli egyezés nyilván ennek is köszönhető, bár nem tudjuk, hogy a francia mérnökök valóban kaptak-e segítséget a Toyotától, vagy csupán inspirációt merítettek a japán motor alapos átvizsgálásából.