Aktív oldalmerevítést fejleszt a Continental
A gumiabroncsairól ismert német cég olyan rendszert fejleszt, amellyel növelhető az utasok túlélési esélye, ha az autó oldalának ütközik valami.
Az ötlet viszonylag egyszerű: ha a karambol már elkerülhetetlennek látszik, akkor az ajtókba fémrudakat csúsztatnak, amelyektől az utascella kevésbé deformálódik. A kivitelezés azonban nem olyan egyszerű, mint gondolnánk, hiszen a helyes működéshez előre meg kell jósolni, hogy mikor következik be az ütközés.
A Continental mérnökei erre a célra egy kamerákból és radarokból álló érzékelőhálózatot használnak, és ezeknek az adataiból számítják ki a következő tizedmásodpercek várható eseményeit. Ha a számítógép az eredmények alapján arra a következtetésre jut, hogy már nem védhető ki az ütközés, akkor szinte belövi az ajtókba a merevítéseket: az egész folyamat mindössze 7 századmásodpercig tart. Az eredménye bíztatóak: a tesztek alapján 50-60 km/h-s sebesség mellett a karosszéria deformációja nagyjából 80 mm-rel csökkenthető, azaz nagyjából ennyivel több tér marad az utasok számára.
A légzsákokhoz hasonlóan az aktív oldalmerevítők is egyszer használatos eszközök, azaz ha az autót egyáltalán érdemes javítani a karambol után, vagy valamilyen más okból aktiválódtak, akkor ezeket is cserélni kell, akkor is, ha egyébként nem deformálódtak.