Toyota Aygo Crazy: középmotor, 200 lóerő

2008.06.13. 10:22

Pont erre lenne mindennél nagyobb szüksége a Toyotának: nyers élményautóra, amelyre gyermeki lélekkel vágyni lehet, mégis a tucatautó-kínálat szerves részének tűnik. Az Aygo Crazy azonban sajnos csak tanulmányautó, egyedi darab, amelyből aligha készülhet több. A Londoni Motor Show-n állítják ki, az autóbolondok kedvéért, akik Nagy-Britanniában a jelek szerint nagyobb arányban fordulnak elő, mint a világ bármely más országában.

Az autó lényegében egy Aygo és egy MR2-es keresztezéséből született: a karosszéria a Csehországban készülő kisautóé, ám a hajtáslánc a békében megboldogult kétüléses roadsterből jött. A korábbi Toyota sportmodellekből ismerős 1,8 literes VVT-i motor ezúttal egy kisebb turbófeltöltőt is kapott, így a csúcsteljesítménye 200 lóerőre, a maximálius forgatónyomatéka pedig 240 Nm-re nőtt, ami bőven elég, hogy az 1050 kilogrammos csöppségnek 204 km/h-s végsebességet biztosítson, és úgy gyorsítsa, mint egy vérbeli sportkocsit.


Galéria - kattintson a képre

Az összkép persze nem volna teljes látványos optikai tuning nélkül, így a sárvédőket kicsélesítették, a lökhárítók és az oldalsó kötények csaknem a földet súrolják, a rövid motorháztetőn két nagy nyílást vágtak, a tetőn pedig jókora légterelő mered az égnek. A kerekeket is lecserélték: a Crazy 17 hüvelykes felnikre szerelt 225 mm széles Goodyear abroncsokon közlekedik. A festés természetesen a Toyota F1-es versenyautóinak sémáit követi.

Állítható csillapítású, porig ültetett futóművével, bukócsöveivel és középmotoros, hátsókerék-hajtású felépítésével az Aygo Crazy inkább emlékeztet versenygépre, mint utcai modellre, de sajnos a versenypályákon sem láthatjuk viszont, ahogy közúton sem. Pedig a hot hatchek királya lehetne, még akkor is, ha a Renault Clio RS, a Honda Civic Type R vagy éppen a Golf GTI mellett egyre nehezebb labdába rúgni ebben a szegmensben.