Észak-Amerikába mehet a Peugeot?

2008.06.16. 09:30

Christian Peugeot, a PSA marketingigazgatója úgy véli, nincs akadálya az amerikai piacra való visszatérésnek, ha a kis fogyasztású autók iránti kereslet továbbra is jelentős marad.

Az ötödik generációs Peugeot-unoka szerint egyelőre megvárják, hogy kiderüljön, csupán az üzemanyagárak okozta sokk miatt felbukkanó múló szeszélyről van-e szó, vagy tartós trendről. "Ha a kisautók iránti kereslet tovább nő, akkor érdemes lesz megfontolnunk, hogy visszatérjünk az Egyesült Államokba" - mondta Peugeot, majd hozzátette, hogy ezért az egyetlen piacért biztosan nem fejlesztenek ki új, a jelenlegieknél nagyobb méretű és fogyasztású típusokat. "Ha a dízeltechnikát elfogadják az amerikai vásárlók, az még egy lépéssel közelebb vihet minket a visszatéréshez. Végső soron ez a másik terület, amelynek a specialistái vagyunk" - vázolt egy másik lehetőséget az igazgató. Ugyanakkor Christian Peugeot azt is elmondta, hogy egyelőre Kína és a Dél-Amerika meghódítása élvez elsőbbséget, mivel ezeken a piacokon már jelen vannak a PSA termékei és márkái

Az észak-amerikai piacra való belépést nehezíti, hogy az alacsony dollár-árfolyam miatt az importmodellek komoly versenyhátránnyal indulnak. Erre a problémára azonban van megoldás, a Peugeot legújabb partnere, a Mitsubishi révén. Állítólag már most vannak olyan elképzelések, amelyek szerint a Peugeot 407-es utódját egy Mitsubishi-üzemben gyártanák Dél-Amerika számára, és több mint valószínű, hogy a japán gyártó az egyesült államokbeli gyártás beindításában is segítene a PSA-nak.