2010-re világautó lesz a Ford Focus

2008.06.22. 10:57

A második legnagyobb detroiti gyártó hivatalosan is bejelentette, hogy egyetlen modellel váltja le az európai és az amerikai Focust az évtized végén. Emellett az is kiderült, hogy a kompakt modell harmadik generációját egyszerre mutatják be Észak-Amerikában és Európában, amire eddig még nem volt példa.

A Focus első generációját a Ford korábban sikeresen forgalmazta egyszerre a két kontinensen, de a típust Európában még 1998-ban mutatták be, és csak két évvel később dobták piacra Észak-Amerikában. Ez az időzítésbeli különbség az egyik oka, hogy a Focus nevet ismét két, teljesen különböző autó viseli a két nagy piacon, hiszen Európában már 2004-ben megérte piacra dobni a második generációt, míg Észak-Amerikában, ahol sokkal kisebb haszonkulccsal forgalmazhatók az ilyen kisebb modellek, csak 2007-ben érte meg felváltani a régi modellt. A jelenlegi piaci viszonyok közt azonban nem éri meg a Fordnak külön-külön fejleszteni az amerikai és az európai Focust, így a következő két évben megpróbálnak egy olyan típust kialakítani, amely mindkét piac igényeit kielégíti. Így spórolhatnak a fejlesztési költségeken, és a legtöbb alkatrész előállítása is olcsóbbá válhat. Amerikában persze inkább a szedán-karosszériás változatokat keresik a vásárlók, míg Európában a csapott hátú három- és ötajtós változatok a népszerűbbek, és az összeszerelést is más-más üzemekben végzik majd az egyes piacok számára, így a Fordnak lesz lehetősége a helyi igényekhez alakítani a Focus egyes változatait.

Nem a Focus lesz persze az egyetlen globális Ford: a cég vezetése arra törekszik, hogy minél kevesebb új modell kifejlesztésére kelljen költenie, ezért a Fiesta, és később a Mondeo következő generációja is megjelenik majd Észak-Amerikában. A vállalatnál arra számítanak, hogy ezekkel a modellekkel, és különféle változataival, így például a Focus alapú Kuga és C-Max típusokkal visszanyerhetik azoknak a vásárlóiknak legalább egy részét, akik korábban a Ford SUV-jait és óriás-pick-upjait használták, de az emelkedő benzinárak miatt a konkurencia valamelyik kisebb fogyasztású típusára váltottak.