Longnose: Land Rover akár 1500 lóerővel

2008.06.27. 15:05

Néha azt hisszük, már mindent láttunk, ami autós témában csak elképzelhető, aztán jön egy ilyen elvetemült jármű, és mi is meglepődünk.


Galéria - kattintson a képre

A Bell Aurens Longnose már látványnak is felkavaró, bár egyelőre még nem sokkal több látványos tervnél: egy Land Rover formájú, magas és keskeny, de feltűnően hosszú orrú terep-roadster, már ha ilyen kategória létezik egyáltalán. Az oldalán kilógó kipufogócsövek persze vészjóslóak, de legfeljebb valami brutális tunig-V8-asra számítanánk - egyébként ilyennel is szállítják majd az autó olcsóbb változatait - pedig a valóság ennél sokkal ijesztőbb is lehet.


Galéria - kattintson a képre

A csúcsmodell hosszú motorháza alá egy 27 literes V12-est terveznek bebujtatni, amely egyenesen a II. Világháború brit harci repülőiből származik. Aki most a legendás Rolls-Royce Merlin motorra gondolt, jól tippelt: az 1500 lóerős szörny eredetileg Spitfire vadászok és Lanchester bombázók hajtására készült. Nem egy ideges jószág, 3000-es fordulatszámon adja le a maximális teljesítményét, viszont cserébe bő 750 kilogrammos. Nehéz megmondani, hogy a terv mennyire reális, hiszen egy ilyen motor elképesztő forgatónyomatéka révén jó eséllyel magára csavarna egy szokványos Land Rover alvázat az első nagyobb gázadásnál. Váltóra mindenesetre aligha lesz szükség, hiszen a repülőmotor gyakorlatilag bármilyen fordulatszám, és bármilyen hosszú áttétel mellett több erőt ad, mint amennyire élő embernek szüksége lehet, akár terepen, akár közúton, csak a gázpedált kell lenyomni.


Galéria - kattintson a képre

Normál közlekedésre persze sokkal alkalmasabbak lesznek a kisebb és olcsóbb változatok. Ezekbe 4,6 vagy 5 literes Rover V8-asokat szerelnek 235 vagy 280 lóerővel, és az áruk 125 és 150 ezer font között lesz. Emellett már tervezés alatt áll egy köztes megoldás is: két ilyen átalakított nyolchengeresből V16-os motort is építenének, méghozzá kétfélét is. A 8 literes teljesítménye 420, a 10 literesé 700 lóerő körül lenne. A Bell Aurens szakemberei most azon dolgoznak, hogy a 16 hengeres motorok a német szabványoknak is megfeleljenek, és így ezen a piacon is meg lehessen kezdeni a forgalmazásukat.

Az őrült járgányt egyelőre csak néhány számítógéppel generált képről ismerhetjük, mivel az első prototípus csak augusztusra készül el, de azok közül, akik már hallottak felőle, hárman már meg is rendelték. A Bell Aurens egyébként évente csupán 10 autó elkészítését tervezi, és ezekre kiviteltől függően legalább 4-6 hónapot kell majd várni a megrendelő plusz kívánságainak függvényében.