Mercedes SL65 AMG Black Series: SLR helyett?

2008.07.11. 11:12

Az utcai Mclaren Mercedes az év végén visszavonul, és a valódi utód még nem készült el, de a gyári tuningmesterek összeütöttek az SL alapjaira egy hasonlóan erős és gyors autót, valószínűleg csak átmeneti megoldásként.

A Black Series csaknem minden részletében igazi szupersportkocsinak tekinthető. Hatliteres, két turbós V12-es motorja 661 lóerős és 1000 Nm leadására alkalmas, állítható futóműve mindkét oldalt arasznyival szélesebb, mint az alapjául szolgáló SL65 AMG-é, és elegáns, de fenyegető légterelőkkel megvadított a külseje is méltó a kategória színvonalához.

Két gyenge pont akad csupán. Egyrészt az SL eredetileg nem hardcore sportkocsinak készült, inkább gyors túra-roadsternek, ezért a Black Edition még mindig 1870 kilogrammot nyom, bár a merev tetővel és a szénszálas műanyag karosszériaelemekkel így is 250 kilogrammot fogyasztottak rajta az SL65-öshoz képest. Ez pedig épp 175 kilogrammal több az SLR súlyánál. A másik problémát az ötsebességes automata váltó okozza: bár kézzel is kapcsolható és az AMG-nél mindent megtettek, hogy gyorsítsanak rajta, mégis inkább manuális váltót, vagy robotizált mechanikus automatát éreznénk megfelelőnek egy ilyen kaliberű sportkocsiba. A Mercedesnek persze nem volt választása, az AMG V12-es bődületes nyomatékát - amelyet így is korlátozni kellett - gyakorlatilag semmi más nem viseli el.

Valószínűleg a túlsúly, és a kevésbé kedvező forma miatt van, hogy a Black Edition, bár erősebb, valamivel lassabb, mint az SLR volt. A 100 km/h-s sebességet 3,9 másodperc alatt éri el, míg a normál SLR 3,8, a 650 lóerős 722-es pedig 3,6 másodperc alatt képes ugyanerre a mutatványra. A végsebessége is alacsonyabb, egész pontosan 320 km/h, ezt viszont állítólag az amúgy is határterhelésen dolgozó váltó miatt kellett elektronikusan limitálni.

Az SL65 AMG Black Edition az októberi Párizsi Autószalonon lesz először látható, a forgalmazás pedig 2009 elején, as SLR búcsúját követően indul majd. Egy-egy példány ára Észak-Amerikában 320 ezer dollár, Európában 309 ezer euró lesz.