Ősszel érkezik az új Honda Jazz

2008.07.31. 12:08

Galéria - kattintson a képre

A sikeres kisautó alapkoncepcióján nem változtattak, és a karosszéria sem lett más, de a Honda még a korábbinál is sokoldalúbban alakítható utasteret, jobb menetkomfortot és jobb minőségű anyagokat ígér.
A következő generáció 1,2 literes, 90 lóerős és 1,4 literes, 100 lóerős változó szelepvezérlésű benzinmotorokkal lesz kapható. Az 1,2-es átlagfogyasztása 5,1 l/100 km, szén-dioxid-kibocsátása 120 g/km, míg a nagyobb motor megfelelő adatai 5,2 l/100 km és 123 g/km. Nem csoda, hogy nincs dízel. Az 1,4-es kapható robotizált hatfokozatú váltóval, mely az 1,2-es szintjére csökkenti a fogyasztást és szén-dioxid-kibocsátást. A kézi váltós modellekben váltásjelző segíti a sofőrt a takarékos vezetésben.
A belső teret egy mozdulattal lehajtható, előre-hátra csúsztatható hátsó ülésekkel, és a különféle rakományok számára négyféleképp variálható csomagtérrel fejlesztették tovább. Ezzel az 1,4-esekhez kapható megoldással a csomagtér 399 literre bővült, miközben az autó hossza 55, szélessége 20 mm-rel nőtt. Szélesebben nyílnak a hátsó ajtók, megnövelték a fejteret, a jobb kilátás érdekében pedig keskenyebbek az A-oszlopok, nagyobb a szélvédő és a hátsó kisablakok.
A menetkomfort az áthangolt futóműnek, a hosszabb tengelytávnak és a szélesebb első nyomtávnak köszönhetően javult, megnövelték a fékek méretét, és az összes modellhez kapható menetstabilizáló.
A nagyobb ellenállás érdekében átalakították a karosszéria szerkezetét, az autóhoz öt hárompontos öv, aktív első fejtámlák és első, oldalsó, valamint függönylégzsákok is járnak. A Honda bejelentése szerint kényelmesebbek az első ülések, panoráma üvegtető is rendelhető. További információk a bevezetés környékén várhatók.