Az autógyártók minden évben jelentős összegeket költenek
pályaversenyautók kifejlesztésére, ezekre az autókra halandó ember csak
ritkán teheti rá a kezét.
A Maserati a FIA GT bajnokságban futtatja az MC12 versenyautót,
és a homologizációs követelmények teljesítése érdekében 50 darabot
kénytelenek voltak legyártani utcai használatra, de aztán akadtak
vásárlók, akik ennél többet akartak. A Maserati ekkor adta ki az MC12
Corsa jelzésű pályaautót, melynek 744 lóerős hatliteres V12-es motorja
121-gyel erősebb az alapváltozatnál. A Corsa tulajdonképpen ugyanaz,
mint a Ferrari FXX: ugyanúgy az Enzóra épül, csak keveset gyártottak
belőle, azokat is a legjobb vevőknek tartogatták, és ami a
legfontosabb, egyik sem használható közúton.
Ennek ellenére egy német ügyfélnek valahogy sikerült kisírnia egy
utcai használatra alkalmassá tett változatot, most pedig megpróbálja
értékesíteni ezt a valóban egyedi autót. Az autó kikiáltási árából is
látszik, hogy nem minden autó pénztemető: annak idején egymillió eurót
fizetett érte, de a kocsi kikiáltási ára 1,45 millió, és egészen
biztos, hogy még jelentősen feljebb kúszik, mire a kalapács leüti a
végső licitet.