Felfrissítik az Audi A6-ost

2008.08.12. 10:00

A hivatalos premiert ugyan a Párizsi Autószalonon tartják október elején, de az Audi már most nyilvánosságra hozta az átdolgozott típus fotóit és lényegesebb adatait.

Ahogy manapság a legtöbb autógyártó, az Audi is csak olyan módosításokat végzett az A6-os felújítása során, amelyek a lehető legkisebb ráfordítással adnak feltűnő eredményt. A leglátványosabban a négyajtós változat hátulja változott: a korábbi keskeny és magas hátsó lámpákat az A4-esére emlékeztető széles, de alacsony, LED-es világítóegységekre cserélték, és átformálták a csomagtartó-fedelet is, így ebből az irányból szemlélve egészen megváltozott a típus karaktere. A kombi esetében nem ilyen radikális a változás, itt megmaradt a lámpák jellegzetes, lépcsős formája, csak a belül sorakozó világító diódák jelzik, hogy már az új A6 Avantot látjuk.

Az autó orrán is változtattak, de sokkal kevésbé feltűnően. ahogy az várható is volt: az Audinál már-már kínosan vigyáznak rá, hogy az autóik elölnézetből egységes képet mutassanak, és a jelenlegi egyenruhát annak idején épp az A6-ossal vezették be, így megelégedtek azzal, hogy a lámpákat helyzetjelző LED-ekkel egészítsék ki, és igazítsanak a lökhárító nyílásainak kialakításán. Belül hasonló evolúciós fejlesztéseket találunk: az A6-os is megkapta az MMI kezelőfelület legújabb változatát, nagyobb felbontású, 7 hüvelykes kijelzővel, és változtattak a műszerfal díszítésein is, de az összhatás keveset változott.

Ha valamiért mégis figyelemre méltó a felújított A6-os, az néhány műszaki fejlesztés. Az összes változat nagyobb átmérőjű, gyorsabb működésű első lengéscsillapítókat kapott, és a futómű áthangolása nyomán az autó hasmagassága is csökkent valamelyest. Ráadásul ez az első olyan típus, amelyben bevetik az új, 3,0 TFSI jelzésű motort. A három literes, 290 lóerős, mechanikus kompresszoros V6-osról már korábban is hallhattunk, de csak most derült ki, mire is képes autóba építve.

Az új hathengeres csaknem ugyanolyan nyomatékos, mint az Audi 4,2 literes V8-asa: 420 Nm-t képes leadni 2500-as és 4850-es percenkénti fordulatszám között. Valószínűleg ennek, és kisebb tömegének köszönhető, hogy ugyanúgy 5,9 másodperc alatt éri el vele az A6-os a 100 km/h-s sebességet, mint a 60 lóerővel izmosabb V8-assal. A nagyobb teljesítmény persze biztosan megmutatkozna a végsebességben, de a 250 km/h-s elektronikus limit ezt az előnyt is elveszi a nyolchengerestől, így az A6 3.0 TFSI lényegében ugyanolyan dinamikát kínál, mint nyolchengeres testvérei. Ugyanakkor sokkal takarékosabb azoknál: vegyes ciklusban 9,5 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert, azaz étvágytalanabb, mint a régi 255 lóerős, 3,2 literes V6-os, amelyet felváltanak vele.

A felújított A6-ost az Audi a premier után szinte azonnal, október közepén elkezdi forgalmazni Európában. A legolcsóbb változat, amelybe 170 lóerős, kétliteres, benzines turbómotor kerül, Németországban 34 200 eurós alapáron lesz kapható.