Jetstream SC250: száguldó skatulya

2008.08.22. 11:17

Egy sportkocsinak általában jót tesz az egyszerűség, de a Jetstream nevű brit vállalkozás jócskán túllőtt a célon.

Az SC250 tervezői azzal a szándékkal láttak munkához néhány éve, hogy erős ellenfelet készítsenek a Caterham Sevenhez és az Ariel Atomhoz hasonló minimalista sportkocsiknak. Ez lényegében sikerült is: a középmotoros kétüléses pillekönnyű, erős, villámgyors, és nem is túl drága. A baj csak az, hogy a nagy spórolásban kimaradt egy lépés: a formatervezés. Az autón, amelyből a napokban készült el az első példány, a szélvédőt leszámítva csak egyenes vonalakat találunk; olyan, mintha valaki kartonból hajtogatta volna a karosszériát. Ez persze akár még jó reklám is lehetne, hiszen így mindenki felfigyel az új típusra, csak az a kérdés, lesz-e olyan sportkocsi-rajongó, akiben vágyat ébreszt az egyszerű skatulya-forma.

A Jetstream sportkocsijának persze számos jó tulajdonsága van, amely feledtetheti a primitív külsőt. A tömege csupán 700 kilogramm, középmotoros felépítése miatt a súlyelosztása is közelít az ideálishoz, 250 lóerős motorja pedig elképesztő vehemenciával képes gyorsítani - 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és 11,8 alatt futja meg a negyed mérföldet - így utcán és versenypályán egyaránt félelmetes ellenfél bármelyik drága sportkocsinak. Ráadásul az alkatrészek egy része egyszerű szériamodellekből származik, így a szervizelés sem jelenthet komoly problémát. A motor az Astra OPC jól ismert, kétliteres, turbófeltöltős négyhengerese, amely némi chiptuning révén erősödött 10 lóerőt, és a fékek is a GM alkatrészraktáraiból érkeznek.

Egy SC250-esért a gyártó valamivel kevesebb, mint 30 ezer fontot - átszámolva kb. 8,7 millió forintot - kér, ami egyáltalán nem sok, ha azt nézzük, hogy egy évi 50 példányban készülő, kézzel épített sportkocsiról van szó.