Képeken a jövő Seatjai

2008.08.25. 10:08

A spanyol márka két újdonságának jellegrajzai is egy védjegyeket kezelő szervezet révén láttak napvilágot, ahogy korábban a Mazda3 és a felújításra váró Mazda MX-5 esetében is történt.


Galéria - kattintson a képre

A számítógéppel, tervrajzokból generált ábrákat arra használják, hogy a formaterv minden apró részletét jogi védelem alá helyezhessék, így azokon így, hónapokkal, sőt évekkel a bemutató előtt tökéletes részletességgel láthatjuk, hogy milyen lesz a két új Seat, a középkategóriás Exeo és a Tribu szabadidő-autó. A vázlatok a World Intellectual Property Organization, röviden WIPO nevű szervezettől kerültek illetéktelen kezekbe, és végül az internet révén nyilvánosságra.


Galéria - kattintson a képre

A két típus formái sajnos nem túlzottan meglepőek: mindkettőn jól látszik, hogy a Volkswagen-csoport a költséghatékonyság jegyében újítja fel a Seat kínálatát. Az Exeo, amely a Ford Mondeóval, a Renault Lagunával, az Opel Insigniával és a többi hasonló középkategóriás családi szedánnal kellene felvegye a versenyt, egyértelműen az előző Audi A4-es utángyártott változatának tűnik. Oldalról és hátulról szinte teljesen megegyezik a két autó, csak az elejét szabták át a Seat márkaarculatának megfelelően. Hasonló trükkel rég nem próbálkoznak az autógyártók, de a Volkswagen lényegében lépéskényszerben volt az autó tervezése idején. A Seat masszívan veszteséges volt, de mindenképp szükség volt a kínálat bővítésére, ezért nyúltak a levetett Audi modellhez. Kérdés persze, hogy a régi prémium modell versenyképes lesz-e, vagy hasonló bukást hoz, mint a lépcsős hátú egyterű Toledo.


Galéria - kattintson a képre

Csak egy hangyányival jobb a helyzet a vázlatokról megismerhető másik modell, a Tribu esetében. Ez a típus is egy másik autóra, a VW Tiguanra emlékeztet, de itt a hasonlóság sem olyan szembetűnő, és a Tribu - ha ez lesz egyáltalán a Seat SUV neve - legalább nem egy kifutott, elavult modellen alapul. Az ablakok elrendezése és a tetővonal egyértelműen a Tiguannal való rokonságot jelzik, de itt az autó oldalára már jutott a Seatos dinamic line-ból, és az orr-részen kívül az autó farát is teljesen át tudták alakítani, így ha műszaki szempontból nem is, legalább megjelenését tekintve különbözik majd egymástól a két testvérmodell.

Az Exeo szedán és kombi várhatóan már az októberi Párizsi Autószalonon bemutatkozik, és 2009 elejétől kapható lesz, a Tribu premierjét azonban csak a jövő év végén tartják, és csak 2010 első felében indul a forgalmazás.