Vito BlueEfficiency: spórolós Mercedes furgon

2008.09.24. 15:42

Hannoverben bemutatta a Mercedes a Vito teherszállító fogyasztásra optimalizált változatát.

Mivel egyelőre tanulmányautóként állították ki a furgont, a Mercedes tervezői igyekeztek látványossá tenni az autót. A fényszórók érdekes, kétszínű háttere, a hűtőmaszk és a koptatócsíkok kék fényezése, illetve a törtfehér alapon krétafehér mintázat egyértelműen azért készült, hogy az autó minél feltűnőbb legyen. Ugyanakkor a hátsó sárvédők új formája, a majdnem teli alufelnik, a korábbinál simább kialakítású lökhárító, a tükröket helyettesítő kamerarendszer és az autón felbukkanó légterelők már a fogyasztás csökkentésében is szerepet játszanak, hiszen az autó légellenállását hivatottak lejjebb szorítani.

Az alapötlet egyébként ugyanaz, mint a személyautó-gyártók kínálatában feltűnő blue green vagy eco előnevű típusváltozatok esetében: sok apró változtatással csökkenteni az autó fogyasztását. Ezúttal a légellenállás csökkentése, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok és a hosszú áttételezésű váltó mellett stop-start elektronika is jutott a tanulmányba, így nagyjából 1,5 literrel sikerült visszafogni a fogyasztást 100 kilométeren, és 40 grammal a szén-dioxid-kibocsátást kilométerenként az azonos motorral kínált széria Vitóhoz képest.

A személyautó-gyártók nagy része manapság már felvette európai kínálatába a fogyasztásra optimalizált modelleket, vagy ha nem, hát rövidesen megteszi, hiszen ezek a típusváltozatok kínálják a legolcsóbb lehetőséget az üzemanyaggal való spórolásra, ami ilyen magas benzin- és gázolaj-árak mellett egyre vonzóbb a vásárlók számára is. Csak idő kérdése volt, hogy ugyanez az irányzat megjelenjen a haszonjármű-gyártóknál is, hiszen a fuvarozóknak valóban minden deci üzemanyag számít, így ezen a piacon még nagyobb lehet a siker.